ترفندهای ساده برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه کوچیک

آشپزخانه قلب خانه است و کوچک بودن آن برای بسیاری از افراد ناراحت کننده است اما به کمک ترفند های چیدمان آشپزخانه کوچک میتوانید آن جا را به زیبایی دیزاین کنید.
تصویر ترفندهای ساده برای بزرگتر دیده شدن آشپزخانه کوچیک

به گزارش سایت خبری پرسون، شاید خانه خیلی از شما آشپزخانه کوچکی دارد و دل تان می خواهد که آن را بزرگتر نشان دهید؛ اما هیچ راهی به ذهن تان نمی رسد. نگران نباشید؛ در این قسمت به شما خواهیم گفت چه کار کنید تا آشپزخانه کوچک تان، بزرگتر نشان داده شود؛ پس نکات زیر را از دست ندهید.

شلوغی ها را نظم بدهید

شلوغی معمولاً به خاطر نداشتن فضای مناسب ایجاد می شود. وقتی که جایی شلوغ و بی نظم باشد، به معنای این است که شما به اندازه کافی فضا برای قرار دادن اجسام نداشته‌ اید و محیط کوچک نشان داده می شود؛ پس بهتر است که هر چه سریع تر اطراف خود را مرتب کنید.

کابینت ها را بیشتر کنید

اگر می خواهید فضای داخل آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد، باید تا جایی که می توانید تعدادِ کابینت ها را افزایش دهید. هر چه تعداد کابینت ها بیشتر باشد، شلوغی ها هم کم تر می شود و فضا بزرگتر نشان داده خواهد شد.

فضایِ آشپزخانه را روشن نگه دارید

بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید، زیرا رنگ های تیره اتاق و فضا را کوچکتر نشان می‌ دهند اما اگر محیط روشن باشد، فضا بزرگتر نشان داده خواهد شد.

اگر محیط داخل آشپزخانه تاریک است، تعدادی لامپ اضافه کنید؛ حتی می توانید زیر کابینت هم لامپ بزنید. از لامپ های بزرگ استفاده کنید.

لوازم قدیمی را دور بیندازید و سعی کنید که یک آینه به دیوار روبرو بچسبانید تا بازتاب آن، فضا را بزرگتر نشان دهد.

از فضایِ سقف هم کمک بگیرید

اگر فکر می ‌کنید که فضای آشپزخانه تان خیلی کوچک است و نمی توانید لوازم را به طور کامل داخل آن قرار دهید، می توانید از سقف کاذب هم کمک بگیرید و فضایی را نزدیک به آن ایجاد کنید که شبیه به انباری باشد و فضای آشپزخانه مرتب تر به نظر برسد.

از نگهدارنده های لوازم آشپزی روی دیوار استفاده کنید

شما می توانید بعضی نگهدارنده ها را روی دیوار یا به صورت قلاب استفاده کنید. سبد هایی را به دیوار بزنید و اجسام مختلف آشپزخانه را داخل آن ها بگذارید.

لوازم تیره را پنهان کنید

برای این که فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد، باید کاری کنید که لوازم تیره پنهان بمانند و آن ها را جایی در کابینت ها بگذارید.

از طرح دکوراسیونِ مینیمالیست استفاده کنید

استفاده از دکوراسیون مینیمالیستی یکی از مهم ترین راهکار ها برای زیباتر شدن، مدرن شدن و افزایش فضا در آشپزخانه است. اول از همه باید تمام اجسام کوچک را کنار بگذارید تا فضا بزرگ تر نشان داده شود.

تعدادِ شلف ها را بیشتر کنید

برای این که فضای بیشتری برای نگهداری لوازم داشته باشید، باید طبقات داخل آشپزخانه را افزایش دهید و تعداد آن ها را بیشتر کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

399196