خانم های متاهل بخوانند/ چگونگی برخورد با خانواده شوهر

نحوه رفتار شما با خانواده شوهرتان تاثیر بسزایی در روابط تان با آن ها دارد بنابراین آشنایی با آداب رفتار در خانه مادر شوهر به شما برای بهبود رابطه کمک میکند.
تصویر خانم های متاهل بخوانند/ چگونگی برخورد با خانواده شوهر

به گزارش سایت خبری پرسون، خانواده همسر شما بخشی مهم از زندگی‌ مشترک شما هستند بنابراین نحوه برخورد شما با آنها اهمیت زیادی در آرامش زندگیتان دارد. ارتباط موثر با خانواده همسر یکی از مسائلی است که زوجین باید بیاموزند زیرا اگر خود ما حد و حدود ارتباط با خانواده همسر را بدانیم احتمال این که به مشکل بر بخوریم خیلی کمتر است. در این بخش به شما خواهیم گفت که در خانه مادر شوهرتان چه مسائلی را رعایت کنید و چه کارهایی انجام ندهید.

بیش از حد کنجکاوی نکنید

همیشه در خانه مادرشوهرتان معقول و سنجیده رفتار کنید. بیش از حد کنجکاوی نکرده و به همه جا سرک نکشید. از او برای باز کردن درب یخچال و... اجازه بگیرید. درست است که شما جزوی از خانواده هستید اما شاید خانواده همسرتان نسبت به برخی مسائل حساسیت داشته باشند پس در ابتدای آشنایی خود درست و معقول رفتار کنید تا به شناخت کافی از آنها دست یابید.

سوال های بی مورد نپرسید

هنگام رفتن به خانه ی مادرشوهرتان برخی مسائل را باید رعایت کنید و هرگز از او سوالاتی که به شما مربوط نمی شود (مسائل ازدواج، خواستگاری، بچه دار شدن، قبولی دانشگاه )را نپرسید.مثلا نپرسید:

خواهر شوهرتان اون آزمون رو قبول شد؟

رتبه اش تو کنکور چقدر شده؟

چرا ازدواج نمی کنه؟

خواستگار داره یا نداره؟

چقدر خونه رو رهن کردید؟ و...

با طعنه و کنایه حرف نزنید

برخی از عروس خانم ها متاسفانه ناراحتی خود را با طعنه و کنایه بیان می کنند. راه دیگری برای رفع ناراحتی هایتان بیابید و با طعنه و کنایه حرف نزنید زیرا ممکن است طرف مقابلتان از حرف های شما برداشت دیگری نماید.

در گوشی صحبت نکنید

هنگامی که به خانه مادر و پدر همسرتان می روید، در جمع باشید و تنها در گوشه ای با همسرتان خلوت نکنید و با او در گوشی حرف نزده و بخندید زیرا این رفتارباعث ایجاد این شبهه می گردد که شما از آنها سخن می گویید.

با جاریتان غیبت نکنید

ممکن است در اوایل برقراری رابطه با خانواده همسر خود و جاریتان را در یک تیم ببینید و خانواده همسرتان را در تیم مقابلتان اما این پندار غلط است و ازدواج و زندگی مشترک جنگ نیست. اگر ناراحتی و کدورتی از خانواده همسرتان دارید، هرگز از آنها نزد جاری خود صحبت و بدگویی نکنید زیرا در صورت عدم راز داری جاری شما تمام مسائل بر علیه شما می شود.

از آنها فاصله نگیرید

برخی خانم ها متاسفانه برای اینکه دچار مشکلاتی با خانواده همسرشان نشوند، از آنها فاصله گرفته و یک گوشه تنها می نشینند، در گفتگوهای عمومی شرکت نمی کنند، این کار به رابطه تان لطمه می زند و باعث سردی روابط می شود پس هوشیارانه رفتار کنید و فاصله مناسب با خانواده همسرتان را کشف کنید و تنها در بحث ها و مسائل خصوصی و خانوادگی شرکت نکنید.

از مادرشوهرتان عیب جویی نکنید

همه آدم ها با یکدیگر متفاوتند و سلیقه مختلفی دارند. بدیهی است که فرهنگ خانواده شما با همسرتان متفاوت باشد، باور کنید می توان در کنار تفاوت ها یکدیگر را دوست داشت. پس عروس خانم های عزیز اگر مادر همسرتان از نظر شما دست پخت خوبی ندارد، اگر چیزی خریده که مورد پسندتان نیست و...، لازم نیست تمام حقایق را به او بگویید.

حسودی نکنید

به روابط بین مادر شوهر و همسرتان یا رابطه خواهر برادری همسرتان حسودی نکنید. اگر خواهر همسرتان با او مشکلی ندارد و خوب است یا بین مادر و فرزند رابطه خوبی پابرجاست، این زحمت سالیان دراز خانواده برای ایجاد رابطه صمیمانه بین اعضای خانواده بوده است پس یک شبه تمام زحمات خانواده را هدر ندهید و تلاشی برای بر هم زدن روابط نکنید. باور کنید همسری که به خانواده اش احترام می گذارد، به شما هم احترام خواهد گذاشت پس بگذارید همسرتان همیشه به مادر خود محبت کند، اینگونه مادر همسرتان شما را فردی نمی بیند که پسرش را از او جدا کرده است.

از توهین بپرهیزید

از توهین و حمله به ویژگی‌های شخصیتی خانواده همسرتان خودداری کنید. اگر درگیری شدیدی رخ داد، اگر ساکت‌ماندن برای‌تان سخت است، سعی کنید همچنان مؤدبانه و بدون توهین رفتار کنید.

رفتارهای کودکانه را کنار بگذارید

شما بعد از ازدواج باید پخته تر رفتار کنید و از حساسیت های بی مورد برحذر باشید و سریع نسبت به حرف های دیگران واکنش نشان ندهید. بهتر است تحمل خود را نسبت به مشکلات و صحبت ها بالا ببرید.

398755