این رفتارهای عادی در کشورهای دیگر بی ادبی است

شاید برایتان عجیب باشد اما بسیاری از آداب و رفتارهای عادی که ما روزانه انجام می دهیم ممکن است در کشورهای دیگر رفتاری بی ادبانه و حتی توهین آمیز محسوب شود.
تصویر این رفتارهای عادی در کشورهای دیگر بی ادبی است

به گزارش سایت خبری پرسون، ممکن است بسیاری از رفتار ها و عادات از نظر خیلی ها بسیار قدیمی یا حتی توهین آمیز باشد؛ گرچه در برخی از کشور ها بسیار رایج و معمول است. در این قسمت از نمناک چندین مورد را معرفی خواهیم کرد که حتما برای تان جالب خواهد بود.

در ایتالیا مردان نباید قبل از خانم ها وارد رستوران شوند

در ایتالیا خیلی به این اصول پایبند هستند و زمانی که وارد یک جایی می شوند، اول باید خانم وارد شود و این مسئله را مخصوصاً برای رستوران خیلی زیاد مدنظر قرار می دهند. به خاطر همین اگر یک خانم و آقا وارد رستوران شوند و اول آقا از درب ورودی وارد شود؛ یعنی یکی از بی ادبانه ترین کارهای ممکن را انجام داده است.

در ایتالیا نباید پنیر پارمسان را روی غذا ریخت

در استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر؛ پیشخدمت ها و گارسون ها همیشه پیشنهاد می‌ کنند که مقداری پنیر پارمسان را روی غذای ایتالیایی خود بریزید؛ اما در ایتالیا هرگز این کار را نمی کنند و انجام این کار را بی ادبانه می‌دانند؛ مخصوصاً اگر در حال خوردن پیتزا باشید؛ زیرا عقیده دارند که پنیر پارمسان با پیتزا سازگار نیست و نباید این روش را انجام داد.

در هند نباید غذا را با دست چپ خورد

در هند باید مراقب باشید که هنگام خوردن غذا از دست چپ تان استفاده نکنید، زیرا یک کار بی ادبانه به نظر می رسد؛ زیرا آن ها عقیده دارند که دست چپ برای شستن بدن داخل دستشویی است و نباید از همان دست هم برای خوردن غذا استفاده کرد.

در روسیه قبل از وارد شدن نباید به کسی دست داد

دست دادن شاید یک راه مودبانه برای سلام و احوالپرسی با دیگران به نظر برسد. اگر چه در روسیه نباید قبل از اینکه از در وارد شده اید، به طرف مقابل دست بدهید، یعنی اول باید به طور کامل وارد اتاق شوید، از راهرو عبور کنید و بعد دست بدهید. آن ها عقیده دارند که ارواح شوم در ورودی خانه زندگی می کنند و باید از آن عبور کرد و بعد سلام و احوالپرسی را انجام داد. در غیر این صورت افراد دچار بدشانسی می شوند.

در شیلی نباید با دست غذا بخورید

شاید بدانید که خیلی از افراد غذا را با دست می خورند؛ مثلاً در استرالیا انجام این کار خیلی رایج است اما در بعضی از کشور ها خوردن غذا با دست هرگز توصیه نمی شود که شیلی جزء آن هاست و انجام این کار را بی ادبانه می‌دانند.

در بعضی از کشور ها هرگز از آب لوله کشی استفاده نمی کنند

اگر به یونان، ترکیه، بلغارستان، اوکراین و مصر سفر کرده باشید، باید دقت کنید که از آب لوله کشی در دستشویی استفاده نمی کنند و فقط مجبور هستید که از دستمال توالت استفاده کنید. در روسیه پشت به کسی نایستید

اگر می خواهید رفتار کاملا مودبانه ای در روسیه از خودتان نشان دهید، باید مراقب باشید که پشت به کسی نایستید. انجام این کار از نظر آن ها کاملاً بی ادبانه به نظر می رسد. به جای این کار باید مقابل آن ها بایستید.

در کره استفاده از یک دست بی احترامی است

در کره هنگامی که یکی از افراد بزرگ‌تر به شما غذایی پیشنهاد می‌ دهد و تعارف می کند، باید با هر دوتا دست آن را قبول کنید. در غیر این صورت اگر با یک دست بشقاب و خوراکی را بردارید، یعنی یک کار بی ادبانه انجام داده اید.

علامت لایک را با دست نشان ندهید

در کشور هایی از جمله روسیه، یونان، ایران و بخش هایی از غرب آفریقا نباید علامت لایک را با دست نشان داد و انجام این کار کاملا بی‌ادبانه است.

در هند به جای تماس گرفتن؛ پیام بدهید

شاید برایتان عجیب باشد اما در هند حتی برای قرار های کاری مهم با کسی تماس نمی گیرند و فقط پیام می دهند؛ بنابراین اگر به هند سفر کردید، نباید تعجب کنید که در آنجا مردم تا ساعت ها به یکدیگر پیام می دهند، به جای این که تماس بگیرد.

در فرانسه هم جنس خود را در آغوش نگیرید

در فرانسه در آغوش گرفتن، صمیمانه تر از بوسیدن است. به خاطر همین زمانی که با فردی ملاقات می کنید که خیلی به او نزدیک نیستید، باید به او دست بدهید اما نباید با او روبوسی کنید؛ یعنی روی هر گونه یک بوسه بزنید اما هرگز او را در آغوش نکشید، زیرا انجام این کار فقط برای افراد صمیمی است و شاید برای بعضی ها حتی ناراحتی به وجود بیاورد.

398009