مفهوم عمیق روابط عمومی در بیمه­‌ های زندگی

از برتری‌های بشر به سایر مخلوقات، مکاشفه و خلاقیت او برای برقراری ارتباط با سایر موجودات و پدیده‌های هستی است. انسان از ابتدای حیات خود با حالات چهره، حرکات سر و زبان بدن تلاش کرد با هم‌نوعان خود ارتباط برقرار کند و رفته‌رفته ابزار پیشرفته‌تری را برای ارتباطات خود جست.
تصویر مفهوم عمیق روابط عمومی در بیمه­‌ های زندگی

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا هادی مدیر هامل بیمه باران، با نیم‌نگاهی به تاریخ ادیان نیز در می‌یابیم، پیامبران و فرستادگان الهی نیز ضمن به کار گرفتن روش‌های مختلف ارتباطی، تلاش می‌کردند با جذب حداکثری مردم، کلام خود را بهترین شیوه به مخاطبان پیام ارسال کنند.

با وقوع انقلاب صنعتی، توسعه علوم انسانی و پیشرفت‌های تکنولوژیک، رفته‌رفته روابط عمومی پوست‌اندازی کرد و لایه‌های زیرین دیگری از خود به نمایش گذاشت و با ورود به قرن بیست‌ویکم و رواج تبلیغات و رقابت بازار، دفاتر روابط عمومی که یک به یک در سراسر جهان افتتاح می‌شدند، با اتکاء به تحقیقات میدانی و سنجش افکار عمومی، کمک کردند روابط‌عمومی تبدیل به علم شود و به جایگاهی برسد که شرکت‌های کوچک و بزرگ به ضرورت و اهمیت آن پی ببرند و از متخصصان روابط‌عمومی به عنوان مشاوران خود استفاده کنند.

برای فعالان حوزه بیمه زندگی که مستقیم با مردم، نیازها، خواسته‌ها، دیدگاه و تمایلات آن‌ها در ارتباط هستند، روابط عمومی مفهوم عمیق‌تری دارد. فعالان بیمه به ویژه بیمه زندگی خوب می‌دانند ارتباط بدون واسطه با مردم و مطلع شدن از خواسته‌ها و نیازهایشان و ارائه اطلاعات درست و به جا، نیازمند یک مجموعه استراتژی هدفمند و سیستماتیک است تا بتوان به واسطه آن ضمن برقرار ارتباطی دو سویه با مردم، به طور مستمر از جهان‌بینی، خواسته‌ها، نظرات و ... جامعه آگاهی یافت و متناسب با آن خدمت کرد؛ برقراری این ارتباط نه تنها به توسعه بازار می‌انجامد، بلکه کیفیت خدمات و محصولات را بالاتر می‌برد و تطبیق نیازها و پاسخ‌ها به بهترین نحو ممکن میسر می‌شود.

در واقع روابط‌ عمومی از آنجا مقبولیت یافت که نظر، عقیده، رفتار و بینش مردم اهمیت بیشتری پیدا کرد و شرکت‌ها، سازمان‌ها و... متوجه شدند بدون توجه به نیاز مردم و جلب رضایت و ارتباط سازنده با آن‌ها نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند. دریافت بازخورد مستقیم از سوی مخاطبان، تحلیل و تصمیم‌گیری بر اساس آن رویکردی است که می‌تواند به فرآیند سالم و طبیعی بنگاه­‌ها منجر شود.

در آستانه روز روابط عمومی، ضمن عرض تبریک به فعالان این عرصه، آرزو می­‌کنم که شاهد اعتلای روابط عمومی گسترده در بیمه‌­های زندگی باشیم به ترتیبی که هر ایرانی حداقل یک بیمه زندگی داشته باشد.

397655