اگر کمر درد دارید؛ مسکن نخورید

محققان می‌گویند استفاده مداوم از دارو‌های ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن برای درمان کمردرد حاد ممکن است آن را به یک بیماری مزمن تبدیل کند.
تصویر اگر کمر درد دارید؛ مسکن نخورید

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر «لودا دیاتچنکو»، محقق ارشد این مطالعه، گفت: نتایج مطالعه نشان می‌دهند که ما باید بیشتر در مورد نحوه درمان بیماران خود فکر کنیم. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، کمردرد شایع‌ترین نوع درد است.

محققان می‌گویند: این مطالعه قابل توجه است و اگر این یافته‌ها در یک کارآزمایی بالینی پایدار بمانند، می‌تواند مجبور به بازنگری در مورد نحوه درمان درد حاد شود.

دیاتچنکو گفت: اگر درد دارید، یک ضدالتهاب مصرف کنید و اگر همچنان درد دارید، استروئید هم مصرف کنید. اما این مطالعه نشان می‌دهد که ما باید به فکر درمان باشیم، نه سرکوب التهاب.

دستورالعمل‌های کنونی به افراد مبتلا به کمردرد توصیه می‌کند که با ورزش، فیزیوتراپی، گرما یا ماساژ شروع کنند که می‌تواند به اندازه دارو‌های ضد درد مؤثر باشد، اما عوارض جانبی مشابهی ایجاد نمی‌کند.

اگر این رویکرد‌ها جواب نداد، بیماران می‌توانند دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن را امتحان کنند. استامینوفن یک داروی ضدالتهاب نیست.

397151