افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «خم گیسو»

نمایشگاه «خم گیسو» که شامل ۳۵ اثر خط شکسته نستعلیق به شیوه قدما عصر سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در گالری عالی حوزه هنری گشایش یافت.

تصویر افتتاح نمایشگاه خوشنویسی «خم گیسو»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی «خم گیسو» عصر امروز ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور صفر نورزاد هنرمند خوشنویس و جمع کثیری از شاگردان و علاقمندان در گالری عالی حوزه هنری برگزار شد.
صفر نورزاد هنرمند خوشنویس درباره نمایشگاه «خم گیسو» گفت: در نمایشگاه «خم گیسو» ۳۵ اثر خط شکسته نستعلیق در قطع های مختلف به نمایش درآمده است و آثار نیز از ۴ تا ۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

وی در مورد اینکه چه ویژگی آثارش سبب شده تا نمایشگاه «خم گیسو» را برگزار کند، توضیح داد: در واقع «خم گیسو» نمایش آثاری است که از نتیجه گشت و گذار بنده در تفرجگاه خط شکسته نستعلیق و مشق از آثار استاد عزیزم عباس نوری، استاد کل درویش عبدالمجید طالقانی، میرزا غلامرضا اصفهانی و سید علی اکبر گلستانه حاصل شده است.

این هنرمند خوشنویس در پاسخ به اینکه برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در حوزه هنری که پیشینه‌ای فرهنگی، اجتماعی و مذهبی دارد، چه کمکی به هنرمندان خوشنویس خواهد کرد، گفت: برگزاری نمایشگاه برای هر خوشنویس و هنرمندی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و در صورتی که حمایت هم صورت گیرد چه در خرید آثار چه در تولید آثار، بسیار پسندیده است و از این بابت از حوزه هنری تشکر می‌کنم.

نورزاد در پایان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم «هنر» و آثار هنری را به نمایش درآوریم، باید در قالب یک نمایشگاه به نمایش درآید که قطعاً هزینه‌های زیادی برای هنرمند به همراه خواهد داشت؛ این موضوع در خوشنویسی خیلی بیشتر مشهود است و در هنرهای دیگر کمتر شاهد هزینه‌کرد برای هنرمند هستیم.

صفر نورزاد متولد ۱۳۵۹ است و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۵ در محضر استادانی همچون عباس نوری و علی علی گذراند. وی دارای مدرک استادی خوشنویسی بوده و از سال ۱۳۸۷ مدرس رسمی انجمن خوشنویسان ایران است. نورزاد طی سال‌ها فعالیت هنری؛ حضور در نمایشگاه‌های متعدد گروهی، حضور در آزمون‌ها و مسابقات کشوری از جمله؛ آزمون دوره فوق ممتاز، استادی، مشق سرخ و دوسالانه خوشنویسی قزوین موفق به دریافت جوایز رتبه اول و برگزیده شده است. وی عضویت شورای انجمن خوشنویسان شهرری و مسئولیت آموزش انجمن خوشنویسان شهرری را نیز در کارنامه فعالیت‌های هنری خود به ثبت رسانده است.

396774