حضور ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت فولاد

ذوب آهن اصفهان در دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با برپایی غرفه حضوری فعال دارد.
تصویر حضور ذوب‌آهن اصفهان در نمایشگاه صنعت فولاد

به گزارش سایت خبری پرسون، افتتاحیه همایش مذکور با حضور رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری وزارت صمت،اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین و صاحب نظران صنعت فولاد کشور دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.این همایش و نمایشگاه تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد و پذیرای بازدید کنندگان است.
مشکلات زیرساختی هزینه های بسیاری به فولادسازان تحمیل می کند.

محمد جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان در دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن گفت : صنعت فولاد نیازمند توسعه متوازن است و عدم توازن در توسعه و عدم توجه به زیرساخت ها هزینه های بسیاری به فولادسازان تحمیل می کند. وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش های مختلف زنجیره فولاد گفت: فراهم نبودن زیرساخت ها باعث می شود مواد اولیه در واگن ها بماند و از طرفی نرخ حمل و نقل جاده ای و ریلی نیز با نواسانات بسیار مواجه است.

وی در پنل «بررسی چالش‌ها و فرصت‌های فولاد در ۱۴۰۱»با اشاره به اینکه انتهای زنجیره از قیمت گذاری دستوری رنج می برد و قیمت در ابتدای زنجیره فولاد رها است گفت :‌ ذوب آهن در سال گذشته هزینه بسیاری صرف دموراژ در بندرعباس کرد که حاصل نبود امکانات لازم در آنجاست . در مجموع توسعه فولاد باید به صورت متوازن پیش برود.

396602