تصمیم‌ انقلابی برای بازار آشفته خودرو لازم است

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار آشفته خودرو نیازمند تصمیم‌گیری انقلابی است.
تصویر تصمیم‌ انقلابی برای بازار آشفته خودرو لازم است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور، با بیان اینکه وضعیت فعلی اقتصاد کشور معلول یکسری علل است، اظهار داشت: برخی از این مشکلات ساختاری است و در طول دهه‌ها و دولت‌های مختلف شکل گرفته و برخی نیز نتیجه سیاست‌های فعلی است.

وی ادامه داد: انتظار این است که تصمیمات دولت از پشتوانه کارشناسی کافی برخوردار باشد و از تعامل با مجلس نیز بهره گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس تأکید کرد: اقتصاد کشور نیازمند جراحی بزرگ است و دولت امروز تصمیمات بزرگی گرفته که قطعا در زندگی مردم تأثیر گذار است و مجلس نیز با تایید این تصمیمات چند توصیه مهم به دولت دارد.

جعفری بروجنی ادامه داد: اقناع‌سازی افکار عمومی در تصمیمات بزرگ ضروری است و علاوه بر آن این اقدامات نیازمند اجماع‌سازی در بین تمام دستگاه‌ها در نظام است که به نظر می‌رسد در حال حاضر این اجماع ایجاد نشده است.

وی با تاکید بر لزوم طراحی پیوست رسانه‌ای برای کارها، افزود: فضای آلوده رسانه‌ای که توسط دشمن طراحی و هدایت می‌شود، اهمیت این پیوست رسانه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ دوچندان می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر زیرساخت‌های کشور در اجرای این طرح‌ها تقویت نشود، طرح‌های بزرگ به سرانجان نمی‌رسد عنوان کرد: نظارت بر بازار نیز اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه آنچه که امروز در کف بازار مشاهده می‌شود با آنچه گفته می‌شود تفاوت دارد.

جعفری بروجنی با یادآوری اینکه امروز بهترین تعامل بین دولت و مجلس برقرار است و آنچه تذکر داده می‌شود برای بهبود عملکرد دولت است، اظهار داشت: لازم است دولت در کارها از عنصر تجربه و جوانی به صورت متعادل بهره بگیرد.

وی در ادامه به وضعیت بازار خودرو اشاره و تصریح کرد: بازار آشفته خودرو نیازمند تصمیم‌گیری انقلابی است؛ چراکه منویات رهبر معظم انقلاب در این حوزه محقق نشده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار تسریع در اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان توسط دولت و نیز ساماندهی بازار آشفته دارو شد و گفت: بازار دارو نیازمند گسترش پوشش‌های بیمه‌ای و نظارتی از سوی دولت است.

منبع: فارس

396608