عملیات «العاد» ضربه مهلک دیگری به تل آویو

عملیات دیشب مبارزان فلسطینی سبب ایجاد وحشت در میان صهیونیستها شده است، به ویژه که آنها به نهادهای امنیتی و نظامی خود هم اطمینان و اعتمادی ندارند.

تصویر عملیات «العاد» ضربه مهلک دیگری به تل آویو

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری در رعب و وحشت به سر می‌برند و علت آن‌هم عملیات مبارزان فلسطینی است که در عمق اراضی اشغالی رخ می‌دهد و خواب را بر صهیونیست‌ها و مقامات آن حرام کرده است.

چندین عملیات ضد صهیونیستی اخیرا رخ داده است که تازه ترین آنها عملیات در منطقه العاد بوده است؛ عملیاتی که به گفته یک مقام صهیونیستی جشن صهیونیستها را به عزا تبدیل کرد به دنبال این عملیات شهردار این شهر از همه خواست که در خانه‌های خود بمانند و درها را قفل کنند.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از ورود ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست به محل وقوع عملیات العاد اعلام کرد که صهیونیست‌ها استعفای نفتالی بنت را خواستار شدند.

نکته قابل توجه درباره عملیات العاد این است که نظامیان و همه نهادهای امنیتی این رژیم نتوانسته اند عاملان این عملیات سلحشورانه را بازداشت کنند و به شهرک نشینان صهیونیست برای شناسایی عاملان این عملیات روی آورده اند.

«عومر بارلو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که نظامیان این رژیم هنوز موفق به دستگیری عاملان این عملیات در شهرک العاد نشدند.

وی گفت که پلیس، شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و ارتش اسرائیل در جستجوی عاملان عملیات العاد هستند.

عملیات العاد برگ دیگری به شکست های رژیم صهیونیستی افزوده است و این حقیقت که جامعه صهیونیستها عنکبوتی است را بیش از قبل آشکار کرده است.

تهدیداتی از روی یاس و سرخوردگی

صهیونیستها به دنبال عملیات دلاورانه مبارزان فلسطینی در قلب رژیم صهیونیستی، خواستار ترور یحیی السنوار رئیس حماس در غزه شدند.آنها در ادامه هراس خود را از ادامه این عملیات های ضدصهیونیستی پنهان نکردند.

در این راستا ایلی آویدار عضو کنیست رژیم صهیونیستی مدعی شد: اگر اقدامی علیه السنوار انجام ندهیم عملیاتها نه تنها ادامه خواهد یافت بلکه بیشتر هم خواهد شد. هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان باید بیشتر شود.

یسرائیل کاتز دیگر عضو کنست رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: باید یحیی السنوار ترور شود و به سیاست های ترور رهبران فلسطینی در غزه روی بیاوریم این تنها راه مقابله با عملیاتها و توقف آن است.

یسرائیل زیف از نظامیان رژیم صهیونیستی هم ادعا کرد: السنوار باید تاوان حرفهایش را بپردازد. اوست که دستور حملات را داده است و باید مسئولیت آنرا بپذیرد و خونش ریخته شود. اسرائیل باید او را ترور کند.

شادمانی فلسطینی ها از عملیات سلحشورانه

مساجد غزه به نشانه شادمانی از اجرای عملیات ضدصهیویسنتی العاد فریاد تکبیر سر دادند. کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین ضمن تبریک عملیات قهرمانانه جدید در منطقه اشغالی و غصب شده العاد اعلام کردند که این عملیات بار دیگر شکنندگی و ضعف دشمن صهیونیست را اثبات می‌کند.

جبهه دموکراتیک فلسطین نیز ضمن دعوت به مبارزه گسترده با نیروهای اشغالگر، عملیات قهرمانانه در العاد را، پاسخ به یورش‌های شهرک نشینان به مسجدالاقصی و یک پیروزی برای ساکنان قدس دانست.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس در توئیتی نوشت: عملیات العاد بخشی از خشم ملت ما برابر تجاوزات اشغالگران بر ضد مقدسات است.

این حمله در ادامه حملات در دیگر شهرهای فلسطین اشغالی در ماه‌های مارس و آوریل است که در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در مسجد الاقصی صورت می‌گیرد . از جمله عملیات هایی که اخیرا رخ داده است می توان به عملیات به موارد زیر اشاره کرد؛

عملیات درخیابان دیزنگوف تل‌آویو

یک جوان فلسطینی به نام «فتحی رعد حازم» در یک رستوران در تل‌آویو سه صهیونیست کشته شدند.

عملیات «بئر السبع»

در جریان حمله با چاقو در شهر «بئر السبع» در جنوب فلسطین اشغالی، چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عملیات «الخضیره»

در جریان تیراندازی و زیرگیری در منطقه الخضیره در جنوب حیفا که توسط دو جوان فلسطینی صورت گرفت، دو نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

عملیات «بنی براک»

همچنین عملیات «بنی براک» منطقه‌ای در تل‌آویو منجر به کشته شدن پنج صهیونیست شد. در این عملیات، راکب موتور سیکلت با سلاح کلاشینکوف به سمت شهرک‌نشینان صهیونیست شلیک کرد که بر اثر آن دستکم پنج شهرک‌نشین زخمی شدند که هر پنج نفر آنها بر اثر شدت جراحات کشته شدند.

اما عملیات شب گذشته یعنی عملیات العاد شکست دیگری برای دستگاه های امنیتی رژیم اشغالگر است و این در حالی است که صهیونیست ها اعتماد خود را به مقامات سیاسی و امنیتی این رژیم از دست داده اند.

این عملیات ها همگی در شهرهای بزرگ در عمق خط سبز به وقوع می‌پیوندند این عملیات‌ها از سوی یک یا حداکثر دو نفر اجرا شده و هیچ هشدار اطلاعاتی در مورد وقوع عملیات در محدوده زمانی به سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نرسیده است که این سخت صهیونیست‌ها را از حیث امنیتی نگران کرده است زیرا آنها به دلیل اینکه اطلاعات امنیتی از مجریان عملیات‌های شهادت طلبانه ندارند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

نچه بر نگرانی صهیونیست‌ها می‌افزاید، کپی برداری از این عملیات و تشدید آن است. به هر حال آنچه می‌توان گفت این است که صهیونیست‌ها روزهای پر التهابی را سپری می‌کنند و هر لحظه و هر خیابانی امکان عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی که از ظلم و ستم صهیونیست‌ها و اشغالگران به تنگ آمده‌اند، وجود دارد.

به‌نظر می‌رسد اسرائیل با یکی از پیچیده‌ترین وضعیت‌های خود از ابتدای جعل این رژیم مواجه شده است و جلسات پی‌درپی هفته‌های اخیر در بالاترین سطح سیاسی امنیتی این رژیم نیز کمکی به وضعیت آنها نکرده است.

این عملیات‌ها که از شکل ساده و اولیه در حال تبدیل شدن به عملیات‌های فردی اما پیچیده و دقیق شده‌اند، لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخته است. اهمیت این عملیات‌ها تغییری است که آنها در عرصه فلسطین به وجود می‌آورند و مبارزان فلسطینی را به مرور اثرگذارتر و از دسترس دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دورتر می‌سازند.

عملیات‌های فردی از شکل سادۀ عملیات با چاقو یا زیرگیری به عملیات مسلحانه فردی تبدیل شده‌اند که خسارت قابل توجهی به رژیم صهیونیستی وارد می‌کنند. دقت این عملیات‌ها و پیچیدگی آنها آنقدر بالا است که صهیونیست‌ها هیچکدام از آنها را نتوانسته‌اند پیش بینی کنند.

تحولی که این عملیات‌ها ایجاد کرده‌اند از این قرار است که علاوه بر اثر گذاری در محل اجرای عملیات، با نشان دادن ناتوانی دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در رهگیری و مقابله با آن علاوه بر اینکه عملاً نوعی رعب و وحشت عمومی را در سرزمین اشغالی به وجود آورده‌اند و همچنین بی اعتمادی صهیونیست‌های حاضر در سرزمین اشغالی به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی را به همراه داشته است.

حالا با این عملیات‌ها جوانان مبارز فلسطینی به مبارزه امیدوارتر و راه مقابله با دشمن را هموارتر از قبل می‌بینند و این امید و انگیزه، نقطه آغازی برای عملیات‌های جدیدی است که صهیونیست‌ها از آن واهمه دارند.

تأثیری که عملیات‌های اخیر بر عرصه فلسطین گذاشته‌اند راه مبارزه را در زمانی دچار تحول کرد که به گمان دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی این رژیم توانسته بود با کمک حکومت خودگردان فلسطین، راه مبارزه و هرگونه انتفاضه را در فلسطین مسدود کند. اما جوانان فلسطینی راه جدیدی را در میان تمام محدودیت‌های موجود بازکردند و حالا فلسطین به سمت روزهایی پیش می‌رود که هیچ خیابان و کوچه‌ای برای صهیونیست‌ها امن نیست آنها نه تنها از فلسطینی‌ها بلکه باید از سایه خودشان هم بترسند.

بهترین نوع مقاومت در برابر اشغالگری و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، «مقاومت مسلحانه» است. تجربه در طول سالهای اخیر این واقعیت را به اثبات رسانده است که صهیونیست‌ها همواره در مقابله و مواجهه با مقاومت مسلحانه به مشکل خورده و به چالش کشیده شده‌اند.

پیروزی‌های رزمندگان فلسطینی در مقابل تجاوز نظامی رژیم کودک کُش صهیونیستی در جنگ‌های ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه و جنگ اخیر حاکی از موفقیت آمیز بودن گزینه «مقاومت مسلحانه» در برابر این رژیم است.

در حال حاضر ملت فلسطین با توجه به تجربیاتی که طی سالهای گذشته به دست آورده است به خوبی می‌تواند نتایج و دستاوردهای دو گزینه «مقاومت» و «سازش» در برابر رژیم صهیونیستی را با یکدیگر مقایسه کرده و نسبت به میزان نتیجه بخش بودن هریک از آنها به راحتی پی ببرد. پافشاری برخی از گروه‌های فلسطینی و طرف‌های غربی عربی بر گزینه سازش در برابر رژیم صهیونیستی تا به امروز نتیجه‌ای جز افزایش جنایت‌های این رژیم و همچنین گستاخ‌تر شدن بیش از پیش آن را به دنبال نداشته است.

395944