نجابت مطرح کرد:

صحبت دولتی‌ ها درباره گرانی شفاف با مردم

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات دولت در زمینه افزایش قیمت‌ها باید برای عموم به صورت بسیار شفاف توضیح داده شود.
تصویر صحبت دولتی‌ ها درباره گرانی شفاف با مردم

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین نجابت نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت‌های غیر منتظره اخیر و نقش اطلاع‌رسانی صحیح پیرامون آن، اظهار کرد: به عقیده من، ما به شدت مسائل را ساده می‌کنیم و تحت تأثیر شایعات قرار می‌گیریم. نظام اطلاع‌رسانی ما نیز در بسیاری از مسائل مردم را به موقع در جریان ماوقع قرار نمی‌دهد تا جایی که تعلل آن باعث می‌شود تا فضای مجازی تعیین‌کننده ماجرا شود.

وی درباره افزایش قیمت‌ها به ویژه افزایش قیمت نان، عنوان کرد: برای نمونه موضوع نان برای همه مردم علی‌الخصوص مردم آسیب‌پذیر و فقیر بسیار اهمیت دارد و در رابطه با افزایش قیمت نان باید بسیار با احتیاط برخورد شود زیرا نان برای یک عده‌ای قوت قالب است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آرد با سختی تهیه می‌شود و یارانه سنگینی به آن اختصاص دارد. همیشه نان در کشور به وفور یافت می‌شده، اما اگر این نان‌ها سر از گاوداری و آرد سر از آن طرف مرزها در بیاورد، سرمایه ملی هدر می‌رود و باید برای آن فکری کرد.

نجابت با تأکید بر اینکه اگر اقدامی در زمینه افزایش قیمت نان صورت می‌گیرد، باید بسیار هوشمندانه باشد، گفت: یکی از این اقدامات هوشمندانه، اطلاع‌رسانی در این زمینه است. تصمیمات دولت در زمینه افزایش قیمت‌ها باید برای عموم به صورت بسیار شفاف توضیح داده شود. دولت باید در این مسائل تصمیم بگیرد و تصمیمات معقول خود را با مردم در میان بگذارد که در این شرایط، مردم با شناخت مسئله برای تحقق آن همراهی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که وقتی می‌خواهیم یارانه هدفمند شود و به مخاطب واقعی تعلق گیرد، ابتدا باید در خصوص آن اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام کنیم. بعضی تصمیمات ممکن است خوب و درست باشد، اما به دلیل اینکه ساماندهی درستی در مورد آن صورت نمی‌گیرد و تسلطی روی اوضاع اطلاع‌رسانی وجود ندارد، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود نظام اطلاع‌رسانی رها و یله است، یعنی هر کسی از هر راهی در داخل و خارج کشور تحلیل‌های خود از هر موضوع و مسئله‌ای را با هر نیتی مطرح و منتشر می‌کند.

نجابت در پایان خاطرنشان کرد: وقتی قرار است کاری در کشور انجام و تصمیمی اجرایی شود در صورتی که بدون اطلاع مردم باشد و بدون توضیح منطقی محقق شود، همان داستان بنزین در سال ۹۸ اتفاق خواهد افتاد، در حالی که نباید این اقدامات چندین بار تکرار شود و تجربه گذشته باید عبرت قرار گیرد.

منبع: مهر

395928