از تاسیس مدرسه رازی در شهر بابک تا دبیرستان نوبنیاد اشکذر

۳۰ سال عاشقی در سنگر علم

ضیا احمدی شهر بابک و همسرش زهرا بیگم سجادی زوج فرهنگی بازنشسته ای هستند که ۳۰ سال عاشقانه به تدریس پرداخته اند.
تصویر ۳۰ سال عاشقی در سنگر علم

به گزارش سایت خبری پرسون، ضیا احمدی در دهه ۴۰ معلمی را از روستای کوچکی در یزد شروع کرد و طولی نکشید که زهرا بیگم همسرش نیز معلم همان مدرسه ده بالا یزد شد. آقا ضیا هم درس می داد و هم درس می خواند پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته زبان انگلیسی پیگیر راه اندازی دبیرستان شد.

در سال ۴۵ با تاسیس مدرسه رازی شهربابک مدیریت آن را به عهده گرفت و چندی نگذشت که اولین دبیرستان در شهر اشکذر یزد با پیگیری هایش تاسیس و او به عنوان سرپرست منصوب گردید.

با تاسیس دبیرستان دیگر تمام دانش آموزان می توانستند در اشکذر تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه دهند و دیگری نیازی نبود که با مشقت به یزد یا دیگر شهرهای اطراف بروند. حال سال ها از تاسیس دبیرستان نوبنیاد در اشکذریزد می گذرد شاگردان نوجوان آن روزگار امروز هر یک در جایگاهی مشغول خدمت به وطن هستند اما اولین مدیر خود را از یاد نبرده اند و اینگونه که آقای احمدی می گوید در روز معلم از او یاد می کنند‌.

این دبیر بازنشسته که روزگار بازنشستگی را با شعر و شاعری می گذراند معتقد است هیچ لحظه ای به شیرینی لحظات حضورش در کلاس درس نبوده است. گرچه زندگی و شرایط اقتصادی همواره برای معلمان با دشواری هایی رو به رو بوده است اما هرگاه با همسرم صحبت می کنم هر دو از مسیری که انتخاب کرده ایم راضی هستیم و به آن افتخار می کنیم‌‌ در مجموعه شعرم به نام خونسرد باش که به تازگی به چاپ رسیده است شعری در مقام معلم دارم با نام » معلمی شغل انبیا«, و چه سعادت و مقامی بالاتر از این که هم شغل انبیا باشی. در مراسم رونمایی از این کتاب شخصی گفت هر کتابی که به دست هر نویسنده نوشته می شود شما نوشتید چرا که معلم هستید وقلم به دست ما دادید. این جمله مرا به وجد آورد. در دوازدهم اردیبهشت ماه به بهانه روز معلم از این زوج زحمتکش در کرج تقدیر به عمل آمد.

395605