چرا نباید خط لب را به عنوان خط چشم استفاده کرد؟

بسیاری از افراد دوست دارند بجای مداد مشکی برای آرایش چشم از مداد های رنگی لب استفاده کنند، در این مطلب قصد بررسی این عمل را داریم.
تصویر چرا نباید خط لب را به عنوان خط چشم استفاده کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، احتمالاً شما هم در ویدیو های زیادی متوجه شده اید که خیلی از افراد از خط لب؛ به عنوان ابزاری برای ظاهر زیبای چشم هایشان نیز استفاده می‌ کنند؛ اما به نظر شما این کار جالبی است و واقعا می توان خط لب را به چشم هم زد؟ ‌شاید نتیجه نهایی عالی و خلاقانه به نظر برسد اما برخی از افراد هنوز در این باره شک دارند و نگران هستند.

نظر متخصصان آرایشی در این باره چیست؟

وقتی که صحبت درباره این موضوع می شود و با افراد متخصص در این زمینه مشورت می‌ کنیم، می شنویم که خیلی از آن ها با این روش موافق نیستند و سؤال بسیاری از افراد این است که آیا این روش امنیت دارد یا خیر؟ قطعا محصولی که برای استفاده روی لب ها تولید شده، مناسب چشم نیست.

به خاطر همین نباید خط لب جایگزین خط چشم تان باشد، زیرا رنگدانه های آن مناسب چشم نیستند و ممکن است باعث ایجاد آلرژی یا ورم پلک شوند و مشکلات چشمی را به وجود بیاورند؛ اما اگر هنوز هم اصرار دارید که این روش را در پیش بگیرید، حتما از قبل؛ خط لب را با پاک کننده ای ضدعفونی کنید که حاوی الکل باشد.

همان طور که پیش‌تر هم گفته شد؛ بسیار مهم است که تفاوت این دو مورد را بدانید. شاید از لحاظ ظاهری نتیجه یکسان باشد اما از لحاظ سلامتی؛ به چشم آسیب وارد شده و ممکن است خطرناک هم باشد و حتی باعث عفونت چشمی شود.

خط لب ها معمولاً مقدار زیادی چربی، الکل و مواد چسبنده و وکس در خودشان دارند که هرگز نباید روی پلک استفاده شوند که در غیر اینصورت عوارض بدی در پی خواهد داشت.

395080