لباس پرسپولیس به تن چند نفر گشاد است / گل محمدی از دسترنج برانکو استفاده کرد

وحید قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: بازیکنانی که قرارداد های نجومی با پرسپولیس بستند و انواع و اقسام منت ها را نیز بر سر تیم می گذارند، باید بدانند که پوشیدن این لباس افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود.
تصویر لباس پرسپولیس به تن چند نفر گشاد است / گل محمدی از دسترنج برانکو استفاده کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، در ورزشگاه آزادی مقابل آلومینیوم شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. این حذف ناباورانه با اعتراضات و انتقادات بسیاری از سوی هواداران و پیشکسوتان باشگاه همراه شد. یحیی گل محمدی بعد از از دست دادن سوپرکاپ، حالا یک جام دیگر را نیز از دست داده و تنها یک جام لیگ برتر باقی مانده که با توجه به اختلاف ۶ امتیازی با استقلال، کار سختی برای کسب این عنوان در پیش دارد. برای بررسی بیشتر این موضوع گفت و گویی با وحید قلیچ پیشکسوت باشگاه پرسپولیس انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس درباره حذف سرخپوشان از جام حذفی و انتقادات اخیر از کادرفنی به گسترش‌نیوز می گوید: بنده به وضعیت فعلی پرسپولیس بسیار منتقد هستم ولی متاسفانه این نقد ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و زمانی که گوش شنوایی وجود نداشته باشد، طبیعتا این دلسوزی‌ها فایده ای نخواهد داشت. بنده از ابتدای فصل نسبت به برخی تصمیمات کادرفنی انتقاداتی داشتم ولی در کمال تعجب هیچ وقت توجهی به این نقدها نشد. ما پیشکسوتان اگر چیزی می‌گوییم فقط به خاطر هواداران پرسپولیس و اصلاح تصمیمات اشتباهاتی است که متاسفانه از کادرفنی سر می زند.

او در رابطه با شانس پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر عنوان کرد: طبیعتا استقلال و پرسپولیس شانس اول قهرمانی دارند ولی به نظر من استقلال بازی های سخت تری نسبت به پرسپولیس در پیش دارد. استقلال باید به مصاف سپاهان و فولاد و آلومینیوم برود که خوشبختانه همه این تیم ها در حال حاضر وضعیت خوبی دارند که این موضوع می تواند فرصت مناسبی برای پرسپولیس جهت کاهش فاصله خود با رقیب باشد.

قلیچ در ادامه افزود: نباید از حق بگذریم که استقلال در این فصل تیم بسیار خوب و منسجمی به ویژه در خط دفاعی بوده است. عملکرد شاگردان مجیدی در شرایطی که ۲ مدافع اصلی خود را نیز از دست دادند واقعا قابل تقدیر است. خط دفاع استقلال با جذب حردانی بهتر شده است. البته از عملکرد عالی عارف غلامی هم نباید گذشت که در این مدت خیلی به دفاع استقلال کمک کرده است.

فنایی مقصر افت حامد لک است

او درباره عملکرد دروازه بان های پرسپولیس در این فصل گفت: شما در جریان هستید که حسینی دروازه بان استقلال چقدر کمک حال این تیم بوده و با عملکرد فوق العاده اش به تیم ملی هم دعوت شده است. بنده از همین جهت به آقای غلامپور هم تبریک عرض می کنم. درمورد پرسپولیس هم باید بگویم که وقتی حامد لک به پرسپولیس آمد بسیار آماده و چابک بود و حتی به او لقب هشت پا را نیز دادند ولی متاسفانه آقای فنایی باعث افت شدید این بازیکن شد. حامد دروازه بان بسیار خوبی است و بنده مقصر اصلی این وضعیت و افت لک را فقط آقای فنایی می دانم. گوهری نیز عملکرد مطمئنی نداشته، حرکات این دروازه بان به قدری سنگین است که انگار ده کیلو وزنه به پاهای او بستند. در هرصورت هر دو گلر افت فاحشی تحت نظر این کادر مربیگری داشته‌اند. فنایی شاگرد خود من بوده و من کاری به این موضوع که ایشان چقدر حقوق می گیرد ندارم، منتها من فقط عملکرد ها را می بینم. زمانی که کسی ضعیف عمل کند من نقد می کنم، با کسی هم شوخی ندارم. در هر حال آقای فنایی ضعیف عمل کرده است و باید این موضوع اصلاح شود.

لباس پرسپولیس به تن برخی بازیکنان گشاد است

بازیکن پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد خط دفاعی پرسپولیس اضافه کرد: سید جلال حسینی با توجه به تجربه بالا و کیفیت فنی خوبی که دارد قطعا هنوز می تواند به این تیم کمک کند. من متعجب هستم که چرا از ظرفیت سیدجلال استفاده نمی شود. نمی دانم دقیقا چه اتفاقی در داخل باشگاه رخ داده که رابطه یحیی با حسینی خراب شده است. طبیعتا باشگاه به حسینی نیازمند بود که با او یک ساله قرارداد بست، من به کادرفنی اطمینان می دهم که اگر در ادامه فصل از سیدجلال استفاده کند ضرر نمی کند. حسینی به خط دفاعی پرسپولیس نظم بسیار خوبی می دهد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: بازیکنانی که قرارداد های نجومی با پرسپولیس بستند و انواع و اقسام منت ها را نیز بر سر تیم می گذارند، باید بدانند که پوشیدن این لباس افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود. معروف شدن با نام پرسپولیس شاید سخت نباشد ولی محبوب شدن کار هرکسی نیست. بازیکنانی که این فصل به پرسپولیس منتقل شدند همگی در لیست آقای گل محمدی بودند و همه آن ها چه در این مدیریت و چه در مدیریت قبلی با نظر مستقیم ایشان به تیم ملحق شدند. به عقیده من در حال حاضر لباس پرسپولیس به تن چند بازیکنان گشاد است.

مخالف مربی ایرانی هستم

او در پایان در خصوص آینده سرمربیگری پرسپولیس و احتمال برکناری یحیی گل محمدی گفت: این طور که من شنیدم دیگر بازیکنان هم پشت یحیی نیستند و روابط مربی و بازیکنان تا حدود زیادی شکراب شده است. در خصوص جانشین هم اگر بنا به برکناری کادرفنی فعلی باشد من موافق مربی ایرانی نیستم. این چند مربی فقط جای خود را با هم عوض می کنند. اگر آقای گل محمدی را کنار بگذارند هم سراغ گزینه های ضعیف تر از ایشان خواهند رفت. البته این موضوع را هم اضافه می کنم که اگر گل محمدی موفقیت و دستاوردی با پرسپولیس به دست آورد بخاطر تیم منظم و مستحکمی بود که برانکو برای هواداران ساخت. در واقع کادرفنی فعلی از دسترنج و زحمات برانکو استفاده کرد و آن زحمات الان در حال تمام شدن است. من فقط موافق یک سرمربی خوب خارجی هستم. چون بازیکن نمی تواند روی حرف مربی خارجی چیزی بگوید و دیگر خبری از بازیکن سالاری نیست.

منبع: گسترش نیوز

393675