«قدغن» و «گل به خودی» از پرده سینما پایین می آیند

محمد قاصداشرفی رئیس انجمن سینماداران گفت: فیلم های«قدغن» و «گل به خودی» که کف فروش را از دست داده‌اند با دو فیلم جدید جایگزین خواهند شد.
تصویر «قدغن» و «گل به خودی» از پرده سینما پایین می آیند

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس انجمن سینماداران گفت: «سگ‌بند»، «موقعیت مهدی» و «شادروان» تا زمانی که بفروشند اکران پایین کشیده نمی‌شوند؛ اما «قدغن» و «گل به خودی» که کف فروش را از دست داده‌اند با دو فیلم جدید جایگزین خواهند شد.

محمد قاصداشرفی در پاسخ به این پرسش که فیلم‌های اکران نوروزی تا چه زمانی در سینماها پخش خواهند شد، گفت: موضوع مهم در اکران فیلم‌ها این است که مردم بیایند و ببینید و اگر قصد ما دیدن فیلم و استقبال مخاطبان است باید راهکاری طراحی کنیم که وقتی فیلم مورد استقبال است باید روی پرده بماند؛ تا زمانی که فیلمی مورد استقبال است، حق دارد بماند بفروشد و سودش بر هزینه‌هایش برتری مضاعفی پیدا کند.

این سینمادار یادآور شد: این قصه استمرار اکران یک فیلم در سالن‌های سینمایی تا زمانی ادامه دارد که صاحبان سینما ببینند دیگر آن فیلم استقبال سابق را ندارد و به حداقل تماشاگر رسیده است؛ برای این موضوع هم آیتم‌هایی داریم که وقتی فیلمی مخاطب ندارد، عوض می‌شود. در نتیجه فیلم‌های برتر اکران در حال حاضر که استقبال خوبی را داشته‌اند همچنان روی پرده خواهند ماند.

قاصداشرفی اظهار داشت: دو فیلم قطعا جایگزین قدغن و گل به خودی (که این فیلم‌ها از هفت فیلم اکران نوروزی، کف فروش را از دست داده‌اند) می‌شوند و باید به جای آن‌ها دو فیلم دیگر از عید فطر اکران شود که هنوز شورای صنفی تصمیم در این خصوص نگرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لامینور ساخته داریوش مهرجویی یکی از این دو فیلم جایگزین در جدول اکران سینمایی خواهد بود، تاکید کرد: هنوز مشخص نیست اما در هفته آینده افرادی که می خواهند فیلمشان اکران شود، اعلام آمادگی می کنند و پس از تعیین، فیلم ها با سرگروه هایی که قرار است اکران شوند، قراداد می بندند.

رئیس انجمن سینماداران در توضیح این مطلب که چه تعداد فیلم قابلیت جایگزین شدن با فیلم های روی پرده را دارند و سقف تعیین فیلم برای اکران عید فطر تا چه اندازه است، گفت: ما در حال حاضر ۸ گروه سینمایی برای اکران داریم (قبلا ۷ گروه بود که درحال حاضر یک گروه دیگر به آن اضافه شده است) که اگر فرض بگیرید که ۴ فیلم اول در حلقه اکران باقی بمانند، تنها می توانیم ۴ فیلم جدید را در چرخه اکران جایگزین کنیم.

هفت فیلم سینمایی (موقعیت مهدی، قدغن، شادروان، روز صفر، مرد بازنده، سگ بند و گل به خودی) از ۱۸ اسفندماه ( و زمانی کوتاه پس از آن) در سینماهای کشور به عنوان اکران نوروز ۱۴۰۱ معرفی شدند.

فیلم سینمایی سگ‌بند که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۲۳ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و ۷۰۹ هزار نفر تماشاگر داشته است. این فیلم تا امروز پرفروش‌ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱ بوده است.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۹ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۳۰۰ هزار تماشاگر به سینماهای سراسر کشور آورده است. این فیلم در جایگاه دوم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

شادروان که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، نزدیک به ۸ میلیارد تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۲۳۰ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه سوم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

فیلم سینمایی مرد بازنده که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۵ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۱۴۰ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه چهارم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

روز صفر که اکران خود را از روز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۱۹۰ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه پنجم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

فیلم سینمایی گل به خودی که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۵۳۳ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و ۱۷ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه ششم فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

قدغن که اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه آغاز کرده است، تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان بلیت فروشی کرده و حدود ۶ هزار تماشاگر داشته است. این فیلم در جایگاه آخر فروش فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

(آمار مرتبط با آخرین به روزرسانی سمفا- سامانه مدیریت فروش و اکران سینما- مورخ ۳۰ فرودین‌ماه ۱۴۰۱است).

393605