خالق هنر سایه‌بازی با دست روی پرده

فیلم مستند «خیال باز» به نویسندگی و کارگردانی تینا میرکریمی پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی آماده نمایش شد.
تصویر خالق هنر سایه‌بازی با دست روی پرده

به گزارش سایت خبری پرسون، فیلم مستند «خیال باز» به نویسندگی و کارگردانی تینا میرکریمی که به معرفی یکی از هنرمندان شناخته شده سایه بازی می پردازد پس از پشت سر گذاشتن مراحل فنی آماده نمایش شد.

«خیال‌باز» روایتی است از زندگی شخصی و هنری حسن طاهری‌زاده یکی از هنرمندان هنر نمایش. سایه بازی که به خیال‌باز نیز مشهور است. او نخستین هنرمند ایرانی است که روش هنر سایه بازی با انگشتان دست را خلق کرد و با تکیه بر هنر بداهه‌گویی و طنزپردازی ذاتی خود موفق شد در این زمینه بیشتر شناخته شود.

تینا میرکریمی نویسنده و کارگردان این اثر سال‌هاست به عنوان گوینده و گزارشگر رادیو مشغول به کار است. او از سال ۱۳۹۲ به عنوان پژوهشگر، فعالیت خود را در سینمای مستند آغاز کرد و از سال ۱۳۹۹ به فیلمسازی مستقل روی آورد. «از سروستان تا اقیانوس» نخستین فیلم مستند او با محوریت زندگی و تلاش‌های یکی از زنان دریانورد ایرانی بود و «خیال‌باز» دومین تجربه کارگردانی او است که آماده نمایش شده است.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از تهیه کننده، نویسنده و کارگردان: تینا میرکریمی، تدوین: علیرضا اسلامی، تصویر: علیرضا اسلامی، علی شیلاندری، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، اصلاح رنگ و نور: حسن نجفی‌منش، مشاور فیلمنامه: سهیلا خدادادی، مشاور رسانه‌: سمیرا افتخاری.

منبع: روابط عمومی

545750