نحوه صحیح ریمل زدن را یاد بگیرید

نحوه صحیح و حرفه ای ریمل زدن و آموزش ترفندهای پرپشت شدن مژه ها. پرپشت و بلند شدن مژه ها یکی از خواسته های هر خانمی است.
تصویر نحوه صحیح ریمل زدن را یاد بگیرید

ممکن است از نظر شما در میان تمام لوازم آرایشی، زدن ریمل آسان‌ترین کار باشد؛ کافی است چند بار آن را روی مژه‌های خود بکشید و تمام! اینطور نیست؟ در حقیقت زدن ریمل به همین راحتی‌ها هم نیست. روش زدن ریمل برای هر خانمی با هر فرم چشمی متفاوت است. همچنین، هر روش ریمل زدنی به شکل متفاوتی فرم چشمان شما را تغییر می‌دهد. اما کدام روش ریمل زدن برای کدام فرم چشم مناسب است؟ ما قصد داریم تا در مقاله امروز، از زبان فرانچسکا نیل، آرایشگر افراد مشهور، روشهای مختلف ریمل زدن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید!

تاریخچه ریمل

تاریخ استفاده از ریمل به 4000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. مصریان باستان معتقد بودند که آرایش چشم و ابرو باعث رهایی از شر شیاطین و ارواح پلید می شود. به همین دلیل از مخلوطی از مواد گیاهی و دوده زغال برای آرایش چشمان خود استفاده می کردند.

در نهایت در سال 1830 فردی فرانسوی به نام یوجین ریمل برای اولین بار اقدام به تولید انبوه این محصول با استفاده از دوده زغال و وازلین کرد. در نهایت این محصول با نام ریمل در سراسر اروپا به فروش رسید و معروف شد. به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما به جای نام ماسکارا از اسم ریمل برای این محصول آرایش چشم استفاده می شود.

انتخاب ریمل مناسب

انتخاب ریمل مژه مناسب و با کیفیت یکی از اصلی ترین عوامل در زیبایی چشمان شما است. البته باید بدانید که منظور ما از ریمل با کیفیت، ریمل های گران قیمت موجود در بازار نیست. شما با کمی جست و جو می توانید ریمل مناسب چشم خود را پیدا کنید. به عنوان مثال برای مژه های کوتاه، ریمل های بلند کننده، برای مژه های نازک ریمل های حجم دهنده و پر کننده و برای مژه های کم پشت ریمل های خرده مژه دار مناسب هستند.

ریمل چشم مشکی به دلیل جذابیت ظاهری بسیارش، همواره انتخاب اول بانوان است اما باید بدانید که امروزه انواع ریمل رنگی مژه هم در بازار موجود است و زیبایی خاص خود را دارد. مثلا اگر رنگ مژه های شما بور و یا قهوه ای روشن است می توانید از ریمل قهوه ای استفاده کنید و ظاهری جذاب و طبیعی به چشمان خود بدهید.

جالب است بدانید که در سال های اخیر ریمل های آبی رنگ هم در بین جوانان بسیار محبوب شده است. توصیه می کنیم که حداقل یک بار ریمل رنگی مژه را امتحان کنید.

باید توجه داشته باشید که تاریخ انقضای محصولی که خریداری می کنید به اتمام نرسیده باشد و حداقل 3 ماه از مهلت مصرف آن باقی مانده باشد.

نکته بعدی برای استفاده از ریمل، مدت زمان استفاده از آن پس از باز شدن درب ریمل است. معمولا ریمل ها بعد از 3 ماه کم کم خشک می شوند و بوی آن ها هم تغییر می کند. بهتر است پس از 3 الی 4 ماه ریمل خود را عوض کنید.

توجه داشته باشید که اشتراک گذاری ریمل با دیگران اصلا بهداشتی نیست و می تواند باعث ورود میکروب به چشمان شما شود. بنابراین هرگز ریمل خود را به سایرین قرض ندهید.

نحوه صحیح ریمل زدن را یاد بگیرید

تمیز بودن مژه‌ها

قبل از شروع به ریمل زدن دقت کنید که مژه‌های شما کامل تمیز باشند و گرد و غبار و چربی بر روی آن‌ها نباشد. اگر از قبل آرایش دارید حتما آرایش خود را با استفاده از محصولات پاک‌کننده آرایشی به‌خوبی پاک کنید.

فرمژه از مراحل نحوه صحیح ریمل زدن

برای اینکه مژه‌های شما یکدست شود و ظاهر زیباتر و جذاب‌تری داشته باشند از فرمژه استفاده کنید. درصورتی‌که مژه‌های بلندی دارید، دقت کنید که فرمژه باعث شکستن مژه‌های شما نشود. برای این کار فرمژه را در انتهای مژه‌ها و نزدیک پلک قرار دهید و فرمژه را ۲ الی ۳ بار باز و بسته کنید.

خط چشم

اگر قصد دارید برای آرایش چشم‌های خود از خط چشم یا سایه هم استفاده کنید، ابتدا خط چشم و سایه بزنید و سپس ریمل را اضافه کنید.

آغشته کردن برس ریمل

برای اینکه تمام قسمت‌های برس به مایع آغشته شود، برس را درون ریمل با حرکات چرخشی بچرخانید و سپس آن را بیرون بیاورید. دقت کنید که حرکات رفت و برگشتی ریمل باعث ایجاد حباب در ریمل شده که نتیجه آن خشکی و گلوله گلوله شدن ریمل است.

نقطه شروع در نحوه صحیح ریمل زدن

برای پرپشت‌تر به‌نظر رسیدن مژه‌های خود باید ریمل زدن را از انتهای مژه‌ها شروع کنید. این کار همچنین به حس سبکی و زیبایی بیشتر در قسمت نوک مژه‌ها نیز کمک خواهد کرد.

نحوه صحیح ریمل زدن، اعمال آن از قسمت داخلی چشم به سمت بخش بیرونی آن است. بدین ترتیب، باید برس آغشته به مواد را ابتدا در زیر مژه‌های گوشه داخلی چشم قرار داده و به‌آرامی حرکت دهید و بچرخانید تا مژه‌ها از یکدیگر جدا شوند.

همچنین می‌توانید برس ریمل را روبه‌روی چشم خود قرار داده و آهسته پلک بزنید تا مژه‌های شما به ریمل آغشته شود.

مژه‌‌های کوتاه

درصورتی‌که مژه‌های شما کوتاه است می‌توانید از ریمل‌های ژله‌ای استفاده کنید. برس ریمل‌های ژله‌ای موهای بسیار نازکی دارد که با کشیدن آن‌ها بر روی مژه‌ها سطح مژه‌ها را با میکروفایبرهایی می‌پوشاند که باعث می‌شوند مژه‌های شما بلندتر و پرپشت‌تر دیده شوند.

393359