به گزارش سایت خبری پرسون، بهرغم هشدارهای مکرر سازمان تأمیناجتماعی و تأکید این سازمان مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از سوی این سازمان برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل ارائه کارت هوشمند درمان، کارت طلایی و... با بیمهشدگان و بازنشستگان انجام نمیشود، متأسفانه شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمهشدگان توسط افراد کلاهبردار هستیم.
بیمهشدگان و بازنشستگان محترم توجه داشته باشند که در مواردی کلاهبرداران پس از دسترسی به برخی اطلاعات افراد از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی و شماره تلفن افراد و یا شعبه محل بیمهپردازی اقدام به تماس و مراجعه میکنند و لازم است که عموم مردم و بویژه بیمهشدگان و بازنشستگان به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد، فریب نخورند و در صورت مواجهه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
بار دیگر از بیمهشدگان و بازنشستگان عزیز سازمان تأمیناجتماعی درخواست میشود، توجه داشته باشند که الکترونیکی شدن نسخهنویسی و حذف دفترچههای تأمیناجتماعی؛ به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمهشدگان و بازنشستگان به منظور ارائه کارت نخواهد شد و برنامهای هم برای صدور کارت جایگزین دفترچههای قدیمی وجود ندارد.
بیمهشدگان و بازنشستگان سازمان تأمیناجتماعی لازم است در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه؛ موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت، با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن 1420 تماس بگیرند.