کارت طلایی تامین اجتماعی شما صادر شد؛ دروغ است

هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکت‌هایی تحت عنوان همکار و یا نماینده سازمان تأمین اجتماعی برای تقاضای وجه در قبال ارائه کارت هوشمند درمان، بیمه تکمیلی و هر خدمت بیمه‌ای و درمانی کلاهبرداری است.
تصویر کارت طلایی تامین اجتماعی شما صادر شد؛ دروغ است

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرغم هشدارهای مکرر این سازمان و تأکید بر این مهم که هیچگاه تماسی از طرف این سازمان جهت دریافت وجه در قبال خدماتی اعم از ارائه کارت هوشمند درمان، کارت طلایی و... با بیمه شدگان و بازنشستگان انجام نمی‌شود، شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه‌شدگان توسط کلاهبرداران بوده‌ایم. در حال حاضر، صدور هیچ‌گونه کارتی (با عنوان کارت سلامت و...) در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار ندارد.

بیمه شدگان و بازنشستگان، توجه داشته باشند که در مواردی کلاهبرداران پس از دسترسی به برخی اطلاعات از قبیل نام و نام خانوادگی، کد ملی، نشانی، شماره تلفن و یا شعبه محل بیمه پردازی اقدام به تماس و مراجعه می‌کنند؛ لازم است که عموم مردم به ویژه بیمه شدگان و بازنشستگان به صرف مشاهده برخی اطلاعات و یا ظاهر موجه افراد فریب نخورند و در صورت مواجه با هر نوع درخواست مشکوک، بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

بار دیگر از بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی درخواست می‌شود، توجه داشته باشند که الکترونیکی شدن نسخه نویسی و حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه شدگان و بازنشستگان به منظور ارائه کارت نخواهد شد.

بیمه‌شدگان و بازنشستگان این سازمان در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه، موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع داده و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

سامانه ۱۴۲۰، مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی است که به منظور ثبت سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات مردمی راه‌انداری شده است.

منبع: ایرنا

392653