«اقیانوس پشت پنجره» در راه لهستان

فیلم بلند «اقیانوس پشت پنجره» در بخش مسابقه هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کینولاب لهستان نمایش داده می‌شود.
تصویر «اقیانوس پشت پنجره» در راه لهستان

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روایط عمومی کانون پرورش فکری، «کینولاب» یک جشنواره بین‌المللی فیلم برای کودکان و نوجوانان است که هر ساله در ماه خرداد (ژوئن) در شهرهای مختلف این کشور با نمایش فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه برای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود.

در این جشنواره فیلم‌هایی از سراسر جهان که از نظر کیفیت هنری، غنی و پیام‌های مهمی را منتقل می‌کنند انتخاب و داوری می‌شوند. طبق آمار منتشر شده هر ساله تقریباً ۱۱هزار بیننده در این جشنواره فیلم می‌بینند.

امسال در بخش مسابقه کینولاب ۵۰ فیلم کوتاه، ۹ فیلم بلند سینمایی و ۸ فیلم مستند انتخاب شده و داوری می‌شود و برندگان فیلم‌های بلند و کوتاه هرکدام به‌طور مجزا از سوی هیأت داوران حرفه‌ای بزرگسالان و کودکان انتخاب خواهد شد.

«اقیانوس پشت پنجره» اولین فیلم بلند بابک نبی‌زاده از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که پس از چندین حضور بین‌المللی، جایزه بهترین فیلم‌ کودک و نوجوان (سپنتا) و پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان از سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو، جایزه اصلی یونیسف و دیپلم افتخار بهترین بازیگر از سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و جایزه بزرگ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «زیروپلاس» روسیه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در ششمین دوره این جشنواره که در سال گذشته به‌صورت مجازی برگزار شد، فیلم سینمایی «دوچ» ساخته امیر مشهدی‌عباس و انیمیشن کوتاه «باد دوچرخه‌سوار» ساخته نازنین سبحان‌سربندی هر دو از تولیدات کانون پرورش فکری در بخش‌ مسابقه حضور داشتند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «کینولاب» در خرداد ۱۴۰۱ (ژوئن ۲۰۲۲) به مدت دو هفته در شهرهای جنوب شرقی کشور لهستان برگزار می‌شود.

392360