پاکدامن:‌

ضربه کرونا به شمشربازی سنگین بود

ملی پوش سابر ایران گفت: در دوران قرنطینه کرونا شمشیربازی از کرونا ضربه سنگینی خورده است.
تصویر ضربه کرونا به شمشربازی سنگین بود

به گزارش سایت خبری پرسون، علی پاکدامن گفت: شمشیربازی از جمله ورزش هایی است که در آن ورزشکار باید تمرین و مبارزه را همیشه در برنامه های خود داشته باشد،‌ متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت هایی که در داخل و خارج از کشور اعمال شد نتوانستیم در رویدادهای ورزشی سال ۱۴۰۰ به میدان برویم و تنها میدانی که در آن حاضر شدیم المپیک بود که به کسب عنوان ششمی تیم سابر ایران همراه بود.

وی ادامه داد:‌ در المپیک همگان دیدند با چه شرایطی نتیجه را واگذار کردیم،‌ ما با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ و با قضاوت بحث برانگیز داور آن دیدار نتیجه را واگذار کردیم. بعد از آن دیدار هم دیدید که داور با محرومت مواجه شد اما چه سود.

ملی پوش المپیکی ایران گفت:‌ خوشبختانه در سابر منطبق با دانش روز هستیم و این شانس را داشتیم تا فردی مانند پیمان فخری را در سابر ایران ببینیم. در جهان بالاتر از او نداریم و برای این ادعا هم مستندات دارم. اگر روزی او از شمشیربازی برود خواهیم دید وضعیت سابر ایران به چه صورت خواهد شد و دوباره به شرایط قبل باز می گردیم.

پاکدامن افزود: البته شمشیربازی و سابر ایران نیازمند حمایت های بیشتر است،‌ ما هنوز زیرساخت های لازم و کافی را نداریم و باید در این خصوص مسئولان امر توجه کافی را داشته باشند. امیدوارم همانقدر که از شمشیربای انتظار می رود به همان اندازه نیز به امکانات مد نظر توجه شود چرا که ما نشان داده ایم ظرفیت و پتانسیل موفقیت در سابر را داریم.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده در مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا که اسفندماه به میزبانی ازبکستان برگزار شد،‌ گفت: مدال انفرادی و تیمی سابر نشان داد نوجوانان ما نیز از ظرفیت خوبی برخوردار هستند و می توان در آینده به آنها امیدوار بود. ۱۲ سال پیش فرزاد باهر در مسابقات نوجوانان ۲۰۱۰ فیلیپین موفق به کسب مدال برنز شد و در رقابت های ازبکستان نیز شاهد بودیم تاریخ دوباره تکرار شد و یک نوجوان ایرانی دیگر در سابر به مدال برنز قهرمانی آسیا رسید که این جای خوشحالی دارد.

وی افزود: البته این تنها موفقیت نوجوانان سابر ایران نبود چرا که در همین رقابت های تیم ایران توانست عنوان نایب قهرمانی را هم از آن خود کند و افتخاری دیگر را برای سابر رقم بزد. باید با توجه بیشتر به شمشربازی، شرایطی را رقم بزنیم که سابر همچنان افتخارآفرین بوده و بتواند برای ورزش ایران مدال آور باشد.

ملی پوش سابر ایران ادامه داد: نیما آقایی بازیکن خوبی است و انگیزه بالا از جمله خصوصیات فردی او به شمار می رود. به نظر من او یکی از سرمایه های شمشیربازی می تواند باشد و اگر روی همین نوجوانان با برنامه کار کنیم می توانیم در آینده به مدال های متعدد امیدوار باشیم.

منبع: ایرنا

391575