قوانین عجیب و خنده دار در کشورهای مختلف جهان

در دنیا در کشورهای مختلف قوانین عجیب و غریب بسیاری وجود دارد که با شنیدن آن ها ممکن است خنده تان بگیرد مثل ممنوعیت حمل بستنی در جیب در کشور کنتاکی.
تصویر قوانین عجیب و خنده دار در کشورهای مختلف جهان

جهان از چند قاره‌ و هر قاره از گروهی از کشور‌ها تشکیل شده است و کشور‌های جهان در قوانین، آداب، رسوم و رفتار‌های مردم خود متفاوت هستند، بنابراین هر مردمی هویت، رفتار و رفتار‌های خاص خود را دارد. قوانین و آداب و رسومی که ممکن است در بقیه کشور‌ها عجیب یا خنده دار به نظر برسد.

قوانین عجیب و خنده دار

غیرقانونی بودن غذا دادن به کبوتر ها در ونیز

شاید خیلی از ما در کشورهای مختلف دنیا عادت داشته باشیم که به کبوتر ها غذا داده و برای شان دانه بریزیم اما انجام این کار در ونیز غیرقانونی است. پس اگر قصد سفر به این مکان را داشتید، هرگز این کار را انجام ندهید. آن ها عقیده دارند ریختن دانه برای کبوتر ها روی زمین، نیاز به هزینه زیادی برای تمیز کردن این ناحیه دارد و اگر فردی این کار را انجام دهد، باید جریمه بپردازد.

غیرقانونی بودن پوشیدن کفش پاشنه بلند در قلعه آتن

اگر قصد سفر به یونان را دارید، حتماً باید کفش های معمولی و بدون پاشنه هم به همراه داشته باشید، زیرا اگر بخواهید به قلعه آتن سفر کنید، نمی توانید کفش های پاشنه بلند بپوشید. این قانون از سال 2009 تصویب شده است. از طرفی راه رفتن با این کفش ها در این مرحله بسیار سخت است و احتمال اینکه به پاهایتان آسیب برسد، بسیار زیاد خواهد بود و چه بهتر که به این قانون احترام بگذارید.

آدامس جویدن در سنگاپور

در میان فهرست طولانی مواردی که اجازه‌ ورود به سنگاپور را ندارند، نام آدامس نیز دیده می‌شود. این قانون که یکی از عجیب‌ترین قوانین دنیا هم هست، با هدف تمیز نگه‌داشتن مکان‌های عمومی وضع شده است. البته آدامس‌های مخصوص بهداشت دندان و آدامس‌های حاوی نیکوتین از این قانون مستثنی هستند.

رد شدن مرغ‌ها از خیابان در گرجستان

یکی از قوانین عجیب و خنده دار متعلق به کشور گرجستان است. شهروندان گرجستان، باید مراقب مرغ‌های خود باشند که از خیابان‌ها عبور نکنند. این قانون در واقع از افراد می‌خواهد که تحت هر شرایطی مراقب مرغ‌ و جوجه‌های خود باشند.

تمام شدن بنزین در اتوبان‌های آلمان

یکی دیگر از قوانین عجیب و خنده دار مربوط به کشور آلمان است. تمام شدن بنزین خودرو در اتوبان‌های این کشور غیرقانونی است. هر شهروند محترم آلمانی باید همه‌ چیز را پیش‌بینی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

کودک خود را در دانمارک گم نکنید

کودکانی که ‏گم می‌شوند و والدین آن‌ها به مدت زمان ۲ ساعت نتوانند آن‌ها را پیدا کنند شهروندان دانمارکی می‌توانند حضانت کودک را بر عهده بگیرند.

پرورش خرس خانگی در آفریقا

در آفریقای جنوبی، می‌توان خرس‌ها را به‌عنوان حیوانات خانگی پرورش داد زیرا وجود خرس در خانه جرم محسوب نمی‌گردد.

کشور فرانسه و امکان ازدواج با اموات

در کشور فرانسه یک قانون عجیب وجود دارد و آن این است که اگر شخصی مردی را دوست داشته باشد و قبل از اینکه بتواند با او ازدواج کند آن مرد بمیرد، زن می‌تواند با مرده آن مرد به صورت قانونی ازدواج کند.

391397