استاندار خراسان رضوی در واکنش به حواشی ورزشگاه مشهد:

در این شهر همه چیز باید حول محور فرهنگ رضوی رقم بخورد

استاندار خراسان رضوی گفت: اینجا مشهد مقدس است یعنی همه چیز باید حول محور فرهنگ رضوی و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) رقم بخورد.
تصویر در این شهر همه چیز باید حول محور فرهنگ رضوی رقم بخورد

به گزارش سایت خبری پرسون،از مشهد مقدس، یعقوبعلی نظری در جلسه با اصحاب رسانه اظهار داشت: اتفاقاتی که در مسابقه فوتبال رخ داد مربوط به تصمیمات از مرکز بود؛ عدم رعایت برخی از الزامات در تصمیم گیری های رخ داده شرایط نامناسبی را ایجاد و سبب رخ دادن برخی اتفاقات شد.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص زمان و مکان برگزاری مسابقه بین ایران و لبنان در اختیار مدیران استانی نبود؛ حتی میزان تماشاگران و ترکیب آنها نیز کاملا در اختیار وزارت ورزش بوده و از تهران تعیین و تکلیف شده؛ آنچه به ما در استان مربوط می شد موضوع اجرای مسابقه براساس تصمیمات اخذ و ابلاغ شده به استان بوده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه و فضای مجازی گاهی می تواند یک موضوع را به موضوع دیگر اتصال دهند و موضوع را به گونه ای غیر واقعی نشان دهند گفت: در زمان برگزاری بازی نماینده ولی فقیه خارج از استان حضور داشته است؛ از طرفی دیگر تیم ملی ایران و لبنان به سبب اعتبار حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس علاقه داشتند تا به مشهد بیایند تا برگزاری آخرین مسابقه قبل از جام جهانی در مشهد به عنوان حسن ختامی برای آنها باشد.

نظری تصریح کرد: اینجا مشهد مقدس است یعنی همه چیز باید حول محور فرهنگ رضوی و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) رقم بخورد.

وی ادامه داد: با همان اعتقادی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شویم، لازم است با همان اعتقاد نیز حرمت حضرت را در این شهر مقدس نگه داری کنیم بنابراین اگر بحثی در این زمینه می شود در خصوص حفظ حرمت حضرت رضا (ع) است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما مجاورین و زائران به این اعتقاد داریم وقتی وارد یک مسجد می شویم الزامات مسجد را رعایت کنیم گفت: وقتی وارد یک حریم خاص می شویم الزامات آن را رعایت می کنیم؛ پس همه مباحث ناشی از این موضوع است که وقتی ما در شهر مقدس امام رضا(ع) زندگی می کنیم یا وارد آن می شویم باید اعتقادات و ملاحضات مربوط به این حریم رضوی را حفظ کنیم.

نظری تصریح کرد: اگر در ارتباط هر موضوعی مطلبی مطرح می شود از این نگاه است و به اشخاص برنمیگردد؛این موضوع که شخص خاصی را متهم کنند یا شخص خاصی به اصطلاح دستور داده و یا تائید کرده باشد صحیح نیست.

وی خاطرنشان کرد: لذا موضوع از نظر ما کاملا روشن است و اتفاقات که در فوتبال افتاد تصمیم گیری مربوط به مرکزیت بود و براساس عدم رعایت الزامات تصمیم گرفته بودند اینجا شرایط نامناسبی پیش آورد و برخی اتفاقات متاسفانه رخ داد.

391087