عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت تدابیر لازم را درباره ارز ترجیحی اتخاذ کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع دغدغه مجلس شورای اسلامی و مردم و همچنین برای جلوگیری از بروز تورم و ثبات قیمت‌ها، باید دولت تدابیر لازم را درباره ارز ترجیحی اتخاذ کند.
تصویر دولت تدابیر لازم را درباره ارز ترجیحی اتخاذ کند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت ارز ترجیحی، گفت: مجلس شورای اسلامی در مصوبه خود و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، چارچوب لازم درباره حفظ یا حذف ارز ترجیحی را مشخص کرده است.

وی بیان کرد: دولت باید برنامه‌های اجرایی خود درباره ارز ترجیحی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. نظر برخی از کارشناسان این است که وضعیت دو نرخی و یا چند نرخی در نظام ارزی باعث فساد و رانت می‌شود و ما باید شرایط را برای حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز فراهم کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای رفع دغدغه مجلس شورای اسلامی و مردم و همچنین برای جلوگیری از بروز تورم و ثبات قیمت‌ها، باید دولت تدابیر لازم را درباره ارز ترجیحی اتخاذ کند.

کریمی ادامه داد: مجلس در جریان بررسی بودجه، حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان را برای حفظ قیمت کالاهای اساسی و تخصیص یارانه برای تأمین کالاهای اساسی و گندم پیش بینی کرده است.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خود در چارچوب اختیاراتش عمل خواهد کرد و دولت باید مطابق با چارچوب و قانونی که مجلس درباره ارز ترجیحی به تصویب رسانده است، عمل کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای مجلس شورای اسلامی مهم این است که معیشت و زندگی مردم دچار مشکل نشود و شاهد ناپایداری قیمت‌ها و تورم بی‌رویه نباشیم.

منبع: مهر

389500