«قندنامه» نوروزی در شبکه مستند

مجموعه 13 قسمتی «قندنامه» در ایام نوروز 1401 روانه آنتن شبکه مستند می شود.
تصویر «قندنامه» نوروزی در شبکه مستند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی پروژه، «قندنامه» عنوان یک مجموعه کوتاه تلویزیونی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن کریمیان است که در ایام نوروز 1401 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این مجموعه که در سیزده قسمت 10 دقیقه‌ای با حال و هوای نوروزی تولید شده است، با لحنی شیرین از اهمیت زبان و ادب فارسی می‌گوید و از تاثیر و گستره نفوذ زبان و ادبیات فارسی در کشورها و ملت‌های مختلف در ادوار تاریخی صحبت می‌کند.

«قندنامه» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز مستند سوره، تلاش دارد پاسخی برای ضرورت توجه به حفظ و گسترش زبان و ادبیات فارسی و نیز دل‌نگرانی‌ها نسبت به به‌خطر افتادن فرهنگ ایرانی باشد.

«رباعی همایون»، «امیرالامرای چین 1 و 2»، «بوی جوی مولیان»، «حافظ و گوته»، «شعر عطار»، «نامه گیوک خان»، «بر گستره بالکان»، «فردوسی دوستان»، «تا قلب مالزی»، «مترجمان بخارست»، «ترکان فارسی دوست» و «آرزوی بورخِس» عناوین قسمت‌های مختلف این مجموعه است.

«قندنامه» علاوه بر شبکه مستند از دیگر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش می‌شود.

عوامل این پروژه عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: محسن کریمیان، پژوهشگر و نویسنده: سعید فرمانی، گوینده متن: فریبا رمضان‌پور، گروه گرافیک متحرک: امین صادقی‌اصفهانی، محسن سهرابی و حسین ملک‌حسینی و تهیه شده در مرکز مستند سوره.

389163