سفر استانی رییس جمهور و هیت دولت در ایام نوروز به خراسان رضوی

معاون سیاسی، اجتماعی، امنیتی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که امیدواریم در هفته اول سال میزبان رئیس جمهور و هیت دولت در خراسان رضوی باشیم.
تصویر سفر استانی رییس جمهور  و هیت دولت در ایام نوروز به خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون،هادی طباطبایی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود این استان ۳۳ فرماندار دارد که از این تعداد بر اساس شاخص‌های دولت سیزدهم، ۳۰ فرماندار تغییر کردند که در همین راستا امروز فرماندار سابق تودیع و سرپرست جدید فرمانداری تایباد منصوب شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: از بین ۳ فرماندار باقی‌مانده، به دلیل بازنشستگی فرماندار فعلی شهرستان سرخس، قطعاً سرپرست فرمانداری این شهرستان بزودی معرفی خواهد شد و وضعیت دو فرماندار ششتمد و ملک آباد نیز در دست بررسی است، تقاضاهای مردمی زیادی برای ادامه کار این دو فرماندار وجود دارد که باید بررسی شود.

وی با اشاره به مرز دوغارون به‌عنوان یک تنفس‌گاه مهم اقتصادی کشور در شرق، گفت: مرز دوغارون در دولت آیت‌الله رئیسی و دوره استانداری سردار نظری جایگاه ویژه‌ای دارد و ما معتقدیم که دوغارون باید، دروازه توسعه استان باشد و از وضعیت فعلی خارج شود. در این دولت قطعاً تحول خوبی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خواهیم داشت که منجر به پویایی مرز دوغارون خواهد شد.

طباطبایی بیان کرد: تحول و پویایی مرز دوغارون توصیه استاندار خراسان رضوی به فرماندار تایباد است و باید با نظم و انضباط کامل در مرز شاهد فعال شدن صادرات و واردات و توسعه منطقه باشیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی، در خصوص آخرین وضعیت تقسیمات کشوری در استان گفت: در حال حاضر موضوع شهرستان شدن حوزه عشق‌آباد مطرح است و واحد تقسیمات کشوری ما پیگیر این موضوع هستند، اما وزارت کشور هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی در خصوص تفکیک استان خراسان رضوی نیز با تأکید بر مخالفت دولت سیزدهم با این موضوع، تصریح کرد: در خصوص تفکیک خراسان رضوی هم متأسفانه شعارهایی است که وحدت و یکپارچگی استان را بهم می‌ریزد و اصلاً این تفکیک نه به صلاح است و در برنامه دولت به هیچ وجه همچنین موضوعی مطرح نیست.

طباطبایی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی گفت: امیدواریم در هفته اول سال میزبان رئیس جمهور دولت مردمی ایران قوی باشیم و در این سفر وزرا قطعاً در شهرستان‌ها حاضر خواهند شد و امیدواریم این سفر منشأ اثر خوبی باشد، ما به این سفر خیلی امید داریم تا بتوانیم بودجه خوبی برای استان جذب کنیم.

منبع : مهر

389047