استاندار خراسان رضوی صادر کرد؛

دستور تشکیل قرارگاه خدمات سفرهای نوروزی

استاندار خراسان رضوی گفت: تشکیل قرارگاه خدمات سفر در مشهد به منظور مدیریت مطلوب خدمات به زائران و مسافران نوروزی به ریاست فرماندار این شهر مورد تاکید است.
تصویر دستور تشکیل قرارگاه خدمات سفرهای نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون،به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ یعقوبعلی نظری در جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: واژه قرارگاه یک واژه نظامی نیست بلکه نظامیان در زمان جنگ استفاده درست از این واژه کرده‌اند، این در حالی است که در مقاطع مختلف نیز مقام معظم رهبری به کار قرارگاهی تاکید دارند.

وی بیان کرد:در استان نیاز به فعالیت ستاد خدمات سفر و در مشهد نیاز به قرارگاه عملیاتی برای مدیریت این شرایط داریم که باید در فرمانداری مشهد فعال شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه، مدیریت و ساختار باید در کنار هم باشند تا کار بخوبی به انجام برسد.

وی با بیان اینکه ما به مدیریت جهادی، تشکیلات قرارگاهی و برنامه عملیاتی نیاز داریم، گفت: اصرار داریم ستاد استانی با محوریت معاونت زیارت کار خود را انجام دهد و در مشهد عملیات خدمت‌رسانی در قرارگاه بخوبی بر عهده بگیرند.

استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ مرخصی برای مسوولان و مدیران کلیه دستگاههای استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین صادر نمی شود و تمامی دستگاههای دولتی نیز در این زمینه به صورت آماده باش هستند و همه دستگاه های دولتی و مجموعه ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کار هستند.

وی ادامه داد : قرارگاه خدمات سفر مشهد باید به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشد بنابراین سازو کار ۲۴ ساعته برای کلیه دستگاهها طراحی شود تا قادر به انجام اقدامات لحظه‌ای و آغاز عملیات نخست در اولین فرصت بروز شرایط خاص باشیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای میزبانی خوب زائران ادامه داد: وجود بارگاه رضوی در مشهد یک افتخار بزرگ است و امیدواریم نیت های پاک و خالص موجب برکت کارها هم شود.
وی با بیان اینکه به هیچ عنوان از نظر تامین کالا نباید مشکلی در استان و مشهد به وجود بیاید خطاب به مسوولان افزود: پیش بینی ۱۰ میلیون زائر پایان سالجاری و آغاز سال آینده را در نظر بگیرید که تامین کامل کالا برای این تعداد باید انجام شود که پیرامون حرم و مکانهای حضور زائران تامین کالا و کنترل قیمت بسیار مهم است .

وی اظهار کرد :در حوزه برگشت مسافران به شهرهای شان نیز نباید دچار چالش و گرفتاری شویم.

نظری با بیان اینکه پیش بینی امکان اسکان در وضعیت اضطراری از اقدامات مهمی است که باید صورت گیرد تا مدیریت بحران بخوبی انجام شود، گفت:

همه ظرفیتها توسط همه بخشهای مردمی و حکومتی باید برای خدمت به زائران وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: برای مراسم سال تحویل علاوه بر پیش بینی های آستان قدس باید در زمینه خدمات شهری نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

387061