دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز آمادگی کامل دارند


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که ۱۶۰ درمانگاه و تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمات رسانی در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز آمادگی کامل دارند.
تصویر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز  آمادگی کامل دارند

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فعالیت ستاد نوروزی معاونت درمان از ۲۶ اسفند به صورت رسمی آغاز و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد گفت: در این مدت ۱۴۰ درمانگاه در سطح یک، ۲۰ درمانگاه در سطح دو و تمامی بیمارستان‌ها با شش هزار تخت در سطح سه، آماده خدمات رسانی به زائران و مجاوران رضوی هستند.

دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه افتخار ما خدمت به تمام زائران و مجاوران امام رضا (ع) است افزود:: بیش از ۲۰ درصد دریافت‌کنندگان خدمات درمانی افراد غیر حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند و با افتخار تمام به زائران داخلی و خارجی امام هشتم (ع) خدمت‌رسانی کردیم.

وی گفت: در هفته‌های اخیر با بهره برداری از بیمارستان ولایت با ۱۲۰ تخت فعال و پذیرش بیماران تروما و حوادث و کرونا، اضافه شدن ۱۶ تخت ویژه کودکان با آمادگی کامل به استقبال نوروز سال ۱۴۰۱ می‌رویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: نیرو‌های اورژانس پیش بیمارستانی در طول ایام نوروز در سطح شهر‌ها و جاده‌ها حضور دارند و ماموریت ویژه آن‌ها هم در زمان سال تحویل خواهد بود تا در صورت نیاز خدمات‌رسانی به موقع را به زائران و مجاوران امام رضا (ع) داشته باشند.

حضور ۳۰۰ نیروی بهداشت در مسیر‌های اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی؛ همزمان با سال تحویل
معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی هم در این نشست گفت:همزمان با برگزاری ویژه برنامه سال تحویل ۳۰۰ نیروی بهداشت با لباس مشخص در مسیر‌های اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات موردنیاز را به مردم ارائه دهند.

دکتر مجید جعفری‌نژاد افزود: مراکز روزانه و شبانه‌روزی ویژه نوروز از بیست و ششم اسفند ماه امسال تا چهاردهم فروردین ماه فعال دارند و این مراکز کلیه خدمات تخصصی مربوط به حوزه کاری خود را در موضوعات کرونا و غیرکرونا ارائه می‌دهند.

وی گفت: در ایام نوروز ضمن انجام پایش‌ها و نظارت‌های مستمر از واحد‌ها و مجموعه‌های مختلف، با متخلفان، برخورد قانونی می‌شود .

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان کشوری سامانه ایران من تا چند روز آینده فعال می‌شود، افزود: از مردم می‌خواهیم شکایات خود در حوزه بهداشت را به سامانه‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ گزارش کنند تا بازرسان بهداشت بلافاصله در محل حاضر و برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

منبع:صداوسیما

386923