جشن میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

همزمان با چهارمین روز از ماه شعبان، مراسم جشن میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) در حرم مطهر رضوی با حضور گسترده از زائران و مشتاقان به اهل بیت برگزار شد.
تصویر جشن میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون،همزمان با سالروز میلاد ماه منیر بنی هاشم؛ حضرت ابالفضل العباس(ع) و روز جانباز، حرم مطهر رضوی مملو از زائرانی بود که برای عرض تبریک این میلاد خجسته به محضر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده بودند.

مراسم جشن میلاد سقای با وفای دشت کربلا ساعتی قبل از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور دلدادگان خاندان عصمت و طهارت در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد؛ سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به شان و منزلت حضرت ابالفضل(ع) گفت: مهمترین ویژگی قمر بنی هاشم(ع) وفای به عهد بود. ایشان همواره به عهدی که با خدا و رسول اکرم(ص) بستند وفادار بودند و تا آخرین نفس در راه دفاع از دین و ارزش‌های دینی ایستادگی کردند.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت نامه حضرت ابالفضل(ع) بیان کرد: در این زیارت نامه به چهار ویژگی شاخص قمر بنی هاشم(ع) که عبارت است از «التسلیم»، «التصدیق»، «الوفا» و «النصیحه» اشاره شده است. حضرت ابوالفضل العباس(ع) مظهر وفاداری بودند و در روز عاشورا این صفت ایشان در حد اعلا بروز و ظهور پیدا کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) در روز عاشورا وقتی که به آب دسترسی پیدا کرد با وجود تشنگی فراوان به یاد لب‌های تشنه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزندان ایشان افتاد به همین خاطر لب به آب نزد و با حالت تشنگی به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: در روز عاشورا همچنین دشمن دوبار برای ایشان امان نامه فرستاد ولی این سردار رشید اسلام حتی حاضر نشد به این امان نامه‌ها پاسخ بدهد.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد در ادامه با اشاره به دلاوری‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: رزمندگان اسلام تربیت شده مکتب حضرت ابالفضل(ع) بودند و درس وفاداری و رشادت را از ایشان آموخته بودند.

شعرخوانی آئینی توسط علی زمانیان، مدیحه‌سرایی و ذکر توسل توسط کاظم ذوقیان و اجرای سرود گروه «گلدسته‌های حرم» از دیگر برنامه‌های جشن میلاد قمر بنی هاشم(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

در این مراسم همچنین زائران حریم ملکوتی رضوی مناجات عارفانه شعبانیه را با نوای ذاکر و مداح اهل بیت(ع) ناصر کهربایی زمزمه کردند.

387720