چه میزان از زوجین متقاضی طلاق صلح کردند؟

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ۲۰ درصد از زوجین متقاضی طلاق پس از دریافت خدمات مشاوره خانواده در دادگاه‌ها صلح کردند.
تصویر چه میزان از زوجین متقاضی طلاق صلح کردند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سیده‌ زینب جلالی گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده، راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده در کنار دادگاه‌های خانواده و ارجاع دعاوی خانوادگی به این مراکز از وظایف قوه قضاییه است.

وی با اشاره به روند کاهش و ثبات در نرخ طلاق در برخی استان‌ها افزود: اکنون و پس از حدود ۶ سال از اجرای این برنامه در کشور، در مراکز همه استان‌ها و شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت، مراکز مشاوره در مجاورت دادگاه خانواده استقرار یافتند و برای رسیدن به وضعیت مطلوب یعنی گسترش مراکز مشاوره خانواده در همه بخش‌ها و حوزه‌های قضایی راه زیادی باقیمانده است.

جلالی خاطرنشان کرد: طلاق یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است؛ در همین راستا نتایج ارائه خدمات مشاوره به طرفین دعاوی خانواده نشان می‌دهد که وجود فرآیند مشاوره و بررسی اختلاف توسط روانشناس متخصص می‌تواند در ایجاد صلح و سازش و به تبع آن کاهش طلاق کمک کند.

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به نتایج مثبت این طرح اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته به طور میانگین بیش از ۲۰درصد صلح و سازش را در بین دریافت‌کنندگان خدمات مشاوره به ‌همراه داشته است که نشان می‌دهد این برنامه توانسته است اثربخشی لازم را داشته باشد.

جلالی گفت: از سال ۱۳۹۳ بعد از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت خانواده، یکی از برنامه‌های اصلی و دغدغه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عملیاتی کردن ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده به‌ منظور ارجاع متقاضیان طلاق به این مراکز برای دریافت خدمات مشاوره روانشناسی، حقوقی، مذهبی و مددکاری، برای افزایش صلح و سازش قرار گرفت.

منبع: ایرنا

387614