افزایش ۲ تا ۳ برابری آمار کودکان مبتلا به کرونا

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اعلام کرد که تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه، موارد مثبت تست pcr، بستری در بخش‌های عادی و مراقبت ویژه در این مرکز در مقایسه با ماه گذشته دو تا سه برابر افزایش یافته است.
تصویر افزایش ۲ تا ۳ برابری آمار کودکان مبتلا به کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر علی جعفری رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاه، موارد مثبت تست pcr، بستری در بخش‌های عادی و مراقبت ویژه در این مرکز در مقایسه با ماه گذشته دو تا سه برابر افزایش یافته از این رو تعداد تخت‌های بستری و مراقبت ویژه بیماران مبتلا به کرونا در این مراکز در حال افزایش است.

دکتر علی جعفری با بیان این که ویروس اومیکرون بیشتر از سویه‌های قبلی، کودکان را درگیر می‌کند افزود: علائم ابتلا به اومیکرون در کودکان بیشتر مربوط به درگیری راه‌های تنفسی فوقانی و شامل گلودرد، سرفه‌های شدید، احتقان و گرفتگی بینی و سرفه‌های خروسکی است.

وی گفت: باریک بودن راه‌های هوایی کودکان مهمترین عامل، شدت بیماری در این گروه سنی است و در بیشتر موارد با اختلال حس بویایی و چشایی نیز همراه است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: هم اکنون گروه سنی یک تا ۵سال بیشترین موارد ابتلا در بخش‌های سرپایی و بستری را شامل و نداشتن واکسیناسیون از مهمترین عوامل درگیری کودکان محسوب می‌شود.

دکتر جعفری افزود: انجام واکسیناسیون هیچگونه الزامی برای مبتلا نشدن به بیماری را ایجاد نمی‌کند بلکه می‌تواند از شدت بیماری و یا نیاز به بستری در گروه‌های مختلف جلوگیری کند.

وی گفت:اومیکرون در قیاس با به سویه دلتا، از قدرت سرایت پذیری بسیار بالایی برخوردار است و در برخی از منابع تا ۷۰برابر قابلیت تکثیر بیشتری دارد.

دورهمی خانوادگی مهمترین عامل ابتلا کودکان به کرونا

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با بیان این که عامل اصلی ابتلا کودکان، حضور در دورهمی‌های خانوادگی است افزود: در محیط خانواده به علت این که ایجاد امنیت کاذب، رعایت دستور‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نادیده گرفته می‌شود؛ این امر از اصلی‌ترین عوامل ابتلا کودکان به ویژه در گروه سنی یک تا ۵سال و همچنین درگیری دیگر اعضای خانواده به شمار می‌رود.

منبع:صداوسیما

385446