پرسون از بی توجهی شهرداری منطقه 5 تهران گزارش می دهد؛

مسیر نابینایان مسدود / مانع عجیب در پیاده روی شهرک اکباتان

در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران توجه ویژه ای به موضوع تردد همه افراد جامعه از معابر شهری شده بود، به طوری که شعار این دوره این بود که شهر باید در دست انسان ها باشد نه خودروها و با شعار «شهر انسان محور» اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.
تصویر مسیر نابینایان مسدود / مانع عجیب در پیاده روی شهرک اکباتان

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از این اقدامات نصب موزاییک های ویژه تردد نابینایان از پیاده رو ها بود، تا این افراد با کشیدن کف پایشان به موزاییک ها بتوانند در یک مسیر امن و آسوده در آن محیط تردد داشته باشند؛ اما متاسفانه در برخی از معابر که هزینه های میلیونی برای احداث آن صورت گرفته به دست خود مدیریت شهری مسدود است و نه تنها مورد استفاده نابینایان قرار نمی گیرد بلکه خطراتی نیز به وجود می آورد، یکی از این پیاده رو ها که به تازگی در تهران موزاییک کاری مخصوص نابینایان با هزینه قابل توجه انجام شده اما با مانع عجیب و غریبی موجب عدم بهره مندی نابینایان و خطر برای افراد با جسم سالم شده است، پیاده روی ضلع شرقی ابتدای خیابان نفیسی در محله اکباتان منطقه 5 تهران است.

مانعی برای تردد موتورسیکلت ها

گویا شهرداری این مانع را برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها به مسیر پیاده رو گذاشته است.

یکی از شهروندان که خبرنگار پرسون را در جریان این موضوع قرار داده و خود را زهرا اکبری معرفی کرد، گفت: چند وقت پیش به همراه فرزندم از این مسیر تردد داشتم که با یک مانع مواجه شدم باتوجه به اینکه تمایل داشتم دست فرزندم در دستم باشند، اما به دلیل این مانع امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: گویا شهرداری این مانع را ایجاد کرده و شهروندان باید از تردد خود متوقف شوند و مسیر خود را تغییر دهند.

اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون درباره اینکه علت احداث این مانع چیست؟ پاسخ داد: گویا شهرداری این مانع را برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها به مسیر پیاده رو گذاشته است.

این شهروند تهرانی خاطرنشان کرد: این پیاده رو به تازگی موزاییک کاری شده و مسیر تردد نابینایان نیز فراهم شده اما متاسفانه این قسمت بسیار خطرناک خواهد بود.

شهردار ناحیه بازدید از محله ندارد

موضوعی که بسیار تعجب آور است، این است که چرا مسئولی که این پیاده رو را به تازگی بازسازی و مرمت و احداث موزاییک کاری آن را برای تردد آسوده نابینایان انجام داده اقدامی برای جمع آوری این مانع نکرده است.

یکی از شهروندان که دل پری از شهرداری دارد، گفت: بخشی از فعالیت مدیریت شهری در شهرک اکباتان برعهده مدیریت شهرک است از همین رو شهرداری ناحیه این منطقه آن طور که باید اقدام به گشت زنی و کنترل این محله نمی کند، چرا که اگر کنترل داشت شاهد این مانع نبودیم.

وی که تمایل ندارد نامش را در گزارش درج کنیم، افزود: موضوعی که بسیار تعجب آور است، این است که چرا مسئولی که این پیاده رو را به تازگی بازسازی و مرمت و احداث موزاییک کاری آن را برای تردد آسوده نابینایان انجام داده اقدامی برای جمع آوری این مانع نکرده است.

این شهروند تهرانی ادامه داد: متاسفانه مادرانی که به همراه فرزندان خردسال شان کالسکه می خواهند از این پیاده رو تردد کنند با این مانع مواجه می شوند که مجبور می شوند ادامه مسیر شان را از خیابان که خودرو ها تردد دارند و محیط نا ایمنی است طی کنند.

بازدید مدیران با هدف رفع مشکلات

یکی از اقدامات ارزشمند در مدیریت جدید شهری تهران انتخاب شهرداران جوان و با انرژی در سطح منطقه و نواحی تهران است، این انتخاب با این رویکرد صورت گرفته که این افراد جوان بتوانند بازدید های میدانی خود را با دقت بالا انجام دهند و موانع پیش روی تردد آسوده شهروندان در معابر شهری را ازمیان بردارند.

384544