تلاش آستان قدس رضوی در حفظ تراث فرهنگی شیعه قابل تقدیر است

جمعی از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف طی بازدید از مجموعه موزه‌ها و  بخش‌های مختلف کتابخانه آستان قدس رضوی اقدامات فرهنگی، تبلیغاتی و دینی در  معرفی نفایس موجود در آستان قدس رضوی را شایسته و مایه افتخار شیعیان در جای جای دنیا دانست و  خواستار تعامل و همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی با کتابخانه‌های عراق شد.
تصویر تلاش آستان قدس رضوی در حفظ تراث فرهنگی شیعه قابل تقدیر است

به گزارش سایت خبری پرسون،طائب محمد ساعدی استاد حوزه علمیه نجف در این بازدید گروهی، تلاش مجموعه آستان قدس رضوی در حفظ تراث فرهنگی شیعه، تاریخی و نفایس قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: وجود مجموعه‌ای از مخطوطات مرتبط با قرون گذشته در این سازمان بسیار جای شگفتی دارد.
وی افزود: دولت ایران به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به جمع آوری، نگهداری و مرمت آثار هنری و قرآن‌های خطی قدیمی اقدامات بسیار شایسته‌ای انجام داده است.
استاد حوزه علمیه نجف به وجود موزه و کتابخانه‌هایی از جمله کتابخانه آیت الله حکیم، کاشف الغطاء امینی و کتابخانه‌های عتبه عباسیه، حسینیه و علویه در عراق اشاره کرد که در آن مخطوطات قدیمی نگهداری می‌شود اما برخی از این نفایس با تهاجم داعش و امریکا به سرقت و یا از بین رفته است.
شیخ محمدرضا ساعدی از دیگر علمای حوزه علمیه نجف اشرف، کتابخانه آستان قدس رضوی را به لحاظ معماری ساختمانی و همچنین نظم حاکم در مجموعه‌های مختلف آن منحصربه فرد خواند و وجود پنج میلیون کتاب در این کتابخانه را ظرفیتی عظیم برای پژوهش محققان دانست.
وی همچنین کتابخانه آستان قدس رضوی را به دلیل جایگاه آن در مضجع شریف حضرت رضا(ع) از دیگر کتابخانه‌ها متمایز دانست و افزود: زمانی که یک زائر وارد حرم امام رضا(ع) می‌شود ضمن بازدید از گنجینه‌های غنی، به افتخارات شیعه پی می‌برد.
شیخ ساعدی گفت: نسخه‌های زیادی از قرآن‌های خطی کهن در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد که نمونه‌ای از آن را نمی‌توان در دیگر کشورهای اسلامی یافت.
وی همچنین اقدامات فرهنگی، تبلیغاتی و دینی در معرفی نفایس موجود در آستان قدس رضوی را شایسته و مایه افتخار شیعیان در جای جای دنیا دانست و خواستار تعامل و همکاری کتابخانه آستان قدس رضوی با کتابخانه‌های عراق شد.

383723