رییس کل دادگستری استان قزوین:

میانجی گران دستگاه قضایی را یاری کنند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: میانجیگری شیوه ای نوین برای حل و فصل اختلافات طرفین دعاوی است بنابراین باید از ظرفیت میانجی گران در حل مشکلات مردم استفاده شود.
تصویر میانجی گران دستگاه قضایی را یاری کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی شعبانی در آیین تحلیف نخستین دوره میانجی گران گفت: قانون گذار بر اساس صلاحدید مقرراتی در نظر گرفته که علاوه بر شوراهای حل اختلاف که رسالتی تحت عنوان صلح و سازش برعهده دارند، افرادی در قالب میانجیگر نیز گزینش و انتخاب شوند تا به امر صلح و سازش و کاهش بار ترافیکی پرونده های دعاوی به دستگاه قضا کمک نمایند.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه واسط قرارگرفتن میانجی گران مربوط به پرونده‌های کیفری است، تصریح کرد: متاسفانه تعداد پرونده های قضایی در قالب جرایم مختلف شکایاتی که افراد در قبال هم مطرح می‌کنند بسیار زیاد است و دستگاه قضا وقت رسیدگی به اینگونه پرونده ها را ندارد.

وی ادامه داد: فضیلت کار میانجی گران بسیار با ارزش است و بارها مشاهده شده که اختلاف پس از دادرسی و صدور رای عادلانه، پایان نیافته و دعاوی و شکایات طرفین مجددا مطرح میشود. اینگونه مسائل و پرونده ها باعث هدررفت وقت قاضی و بیت المال خواهد بود که میانجی گران میتوانند با درایت خود به مشکلاتی از این قبیل خاتمه دهند.
علی شعبانی اظهار داشت: زمانیکه دعاوی با صلح و سازش خاتمه می یابد، تبعات بعدی آن کمتر است و امیدواریم با هم افزایی میانجی گران پرونده های قضایی دارای خروجی مطلوب باشند و نهاد میانجی گران توسعه یابد تا جامعه از خیر و برکت آن بهره‌مند شوند.

پرویز طاهرخانی، مسعود رحمانی، ذبیح الله اصفهانی، ناصر احمدی، مصطفی درزی رامندی، حمید محب علی، فهیمه فخاری و سکینه حسین لو از پذیرفتگان آزمون میانجی گری در استان قزوین بودند که آیین تحلیف آن‌ها به صورت سراسری برگزار شد.

383693