پیام تسلیت رئیس مجلس، وزیر فرهنگ و مدیرکل ارشاد خراسان رضوی در پی درگذشت سعید تشکری

در پی درگذشت‌ نویسنده فاضل به اصول اخلاق و صاحب صفا و خادم امام مهربانی ها فیلمساز و پژوهشگر برجسته خراسانی مرحوم‌ استاد سعید تشکری، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیام های درگذشت این هنرمند را به خانواده گرامی، دوستان، همکاران اهل قلمشان و به‌ویژه مردم‌ شریف خراسان تسلیت گفتند.
تصویر پیام تسلیت رئیس مجلس، وزیر فرهنگ و مدیرکل ارشاد خراسان رضوی در پی درگذشت سعید تشکری

به گزارش سایت خبری پرسون،«محمد باقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی، «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و«محمد حسین زاده»مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیام های جداگانه درگذشت نویسنده فاضل به اصول اخلاق و صاحب صفا و خادم امام مهربانی ها فیلمساز و پژوهشگر برجسته خراسانی مرحوم استاد سعید تشکری را به خانواده گرامی و دوستان و همکاران اهل قلمشان و به‌ویژه مردم‌ شریف خراسان تسلیت گفتند پیام های آن ها به شرح زیر می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت نویسنده توانا، منتقد، نمایشنامه‌نویس، فیلمساز و پژوهشگر برجسته خراسانی مرحوم سعید تشکری موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان به عنوان یکی از فعالان نام آشنا و متعهد در حوزه اندیشه، ادبیات و هنرانقلابی، دینی و شعائر رضوی، دغدغه‌مند ارزش‌های نظام بود و در طول سال‌های عمر خویش با تلاش بی‌وقفه در نگارش تالیفات، مقالات و نقدادبی و خلق آثار هنری یادگارهای متعددی از خویش برجای گذاشته که بدون شک در گنجینه فرهنگ کشور به یادگار باقی خواهد ماند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به اهالی فرهنگ‌ و فرهیختگان کشور به‌ویژه مردم‌ شریف خراسان، دوستان و خانواده ارجمند آن مرحوم، برای آن فقید سعید رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمدباقرقالیباف

رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

*************

انا لله و انا الیه راجعون

روح لطیف و جان شریف هنرمند عزیزمان ، سعید تشکری به سوی جان جانان پرکشید و کوهی از غم و انبوهی از اندوه و حسرت را بر دل اصحاب فرهنگ، هنر و ادبیات ایران اسلامی برجای گذاشت .

فقدان این نویسنده پر انگیزه و خوش قریحه ایرانی و این نمایشنامه نویس نامدار خراسانی نه فقط برای خانواده و دوستان و شاگردان بلکه برای نسل های آینده کتاب خوان و هنردوست کشور نیز خسارت بار است . قصه های دلنشین رضوی و رمان های توحیدی و انقلابی و نمایشنامه های ضد استبدادی و ضد استعماری سعید تشکری عزیز در بارگاه حق تعالی گم نخواهد شد و در حافظه تمدنی ملت فرهنگ پرور و پرافتخار ایران همیشه خواهد درخشید .

اینجانب این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی , خانواده داغدیده ایشان و به جامعه ادبیات و هنر ایران تسلیت می گویم.

از درگاه حضرت باریتعالی برای آن فقید که مفتخر به نشان خادمی آستان قدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا بود، رحمت و مغفرت الهی و همنشینی با مولایش و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی و اجر آرزومندم.》

گفتنی است این نویسنده توانمند کشورمان، عصر روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری در سن ۵۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد مهدی اسماعیلی

*************

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ادبیات داستانی ایران و خراسان یکی از پشتوانه‌‌های خود را از دست داد.

سعید تشکری فقط یک نویسنده نبود؛ اثر او بر ادبیات داستانی این مرز و بوم بیش از یک نویسنده آثار داستانی است و با شاگردپروری که از میان جوانان خراسانی کرد تا سالها ان شالله دوست‌داران ادبیات از برکت قلم او و شاگردانش بهره خواهند برد.

سعید تشکری دلداده و دلبسته‌ی درگاه و بارگاه حضرت ضامن آهو، امام مهربانی، علی بن موسی الرضا(ع) بود و این عشق قلمش را سرشار از خلاقیت و ابتکار کرده بود تا در هر داستانش از زاویه‌ای جدید محبت خود را به امامش نشان دهد.

امروز که سعید تشکری از بین ما به ظاهر رفته است؛ ولی حجم بالای آثار چاپ شده اش و تعداد بالای آثار آماده چاپش نشان می‌دهد او هست و چه خوش میراثی به جا گذاشته است؛ داستان‌های رضوی، انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و ...!

غم کوچ او به جهان ابدی برای اهالی ادب و هنر سخت است و جانکاه. این مصیبت را به خانواده‌ی این خادم فرهنگی حضرت رضا(ع) و دوست‌داران این نویسنده‌ی متعهد تسلیت عرض می‌کنم.

محمد حسین زاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

383678