سردارجلالی:

نیروی هوایی رکن راهبردی دفاعی کشور است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی تاکید کرد: بهره‌مندی از توان بومی نیروی هوایی ارتش از جمله اقداماتی است که این نیرو را به رکن راهبردی دفاعی کشور تبدیل کرده است.
تصویر نیروی هوایی رکن راهبردی دفاعی کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون، در متن سردار غلامرضا جلالی به مناسبت روز نیروی هوایی آمده است: در تاریخ انقلاب اسلامی، ۱۹ بهمن ماه، روزی ویژه و نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که رژیم ستم شاهی یکی از سهمگین‌ترین ضربات ناشی از انقلاب اسلامی را دریافت کرد و پس از آن بود که نهضت خمینی (ره) با شتابی مضاعف به سمت پیروی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ خیز برداشت.

در ادامه این پیام آمده است: در این روز، همافران، تصمیمی بزرگ و تاریخی گرفتند و در دوگانه شاه و ملت، دعوت ملت را لبیک گفته و به صفوف مردم پیوستند و بیعت با خمینی کبیر (ره)، مهر تاییدی بر عزم راسخ آنان بود.

وی در این پیام تاکید کرد: بدون شک پیوستن نیروی هوایی یکی از گامهای اساسی در پیروزی انقلاب است که با تسریع حرکت انقلاب در ۲۲ بهمن ماه ۵۷ منجر به پیروزی نهایی انقلاب شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه این پیام آورده است: ۱۹ بهمن روز افتخاری پاینده و درخشان برای نیروی هوایی ارتش است چرا که همافران با این اقدام خود به تمام مزیت های دنیوی که برایشان مهیا بود پشت کردند و راه سعادت اخروی و عاقبت به خیری را در پیش گرفتند. گرفتن عکس یادگاری با امام امت آن هم در آن روزهای پرالتهاب، کاری نبود که از عهده هرکسی ساخته باشد. دل شیر می خواست و گامی راسخ که تنها از عهده همافران بر می آمد. آنها کاری کردن که همواره نامشان در تاریخ انقلاب در اوج قله های افتخار جاویدان بماند.

سردار جلالی در این پیام با تاکید بر این که نیروی هوایی پس از انقلاب نیز، در تمام دوره ها چه دوران دفاع مقدس و چه پس از آن نیروی سرشار از توان، استعداد و ظرفیت پیشرفت نشان داد یادآور شد: کم نیستند همافرانی که در دوران دفاع مقدس در حالی که کشورهای خارجی با بهترین شرایط پذیرای آنها بودند، پاسداری از میهن را ترجیح دادند و در این راه جان در طبق اخلاص گذاشتند و جاودانه شدند.

وی در ادامه این پیام آورده است: نقش آفرینی تیز پروازان نیروی هوایی ارتش نه فقط در عملیات های تهاجمی و دفاعی آنان علیه جنگنده‌ها و زیرساخت‌های دشمن، بلکه در شناسایی موقعیت استقرار نیروهای دشمن برای کمک به طراحی دقیق‌تر عملیاتها و همچنین انتقال نیروها و تجهیزات و امدادرسانی برای انتقال مجروحین، تاثیر بسیار زیادی در تغییر معادلات جنگ به نفع ایران داشت.

رییس سازمان پدافند غیرعامل در این پیام تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی همچنین با تکیه بر دانش فنی و توان متخصصان داخلی در صنعت دفاعی، نقشی تعیین کننده در راستای ارتقای قدرت بازدارندگی و راهبرد دفاعی کشور ایفا کرده اند.

در ادامه این پیام آمده است: شهیدان فکوری، بابایی، ستاری، اردستانی و بسیاری دیگر از شهدای نیروی هوایی ستارگانی هستند که نشان دادند نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه حفظ انقلاب، نظام و میهن اسلامی از بذل جان ابایی ندارد.

وی در پایان این پیام ضمن ادای احترام به همه شهدای دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس و همه مدافعان حرم و وطن به ویژه شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی که به حق عنوان فاتحان آسمان برازنده آنان است تاکید کرد: این روز بزرگ و پرافتخار را به همه ملت ایران و همه ارتشیان و همه ارکان نیروهای مسلح تبریک عرض می گویم.

منبع: ایرنا

383558