دانش آموزان خراسان رضوی بیش از 800 هزار دُز واکسن کرونا دریافت کردند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به دانش‌آموزان خراسان رضوی تزریق شده است.
تصویر دانش آموزان خراسان رضوی بیش از 800 هزار دُز واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که تاکنون ۸۰۶ هزار و ۸۸۰ دُز واکسن کرونا به دانش‌آموزان ۹ تا ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده و خوشبختانه واکسن‌های تزریق شده اثربخشی لازم را داشته و هیچ گونه عارضه منفی در این گروه ایجاد نکرده است.

واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هم با سرعت قابل توجهی در حال انجام است و تاکنون ۴۳۱ هزار و ۸۴۸ نفر معادل ۹۱.۴۱ درصد واجدان شرایط نوبت اول و ۳۶۱ هزار و ۱۸۱ نفر معادل ۷۶.۲۵ درصد واجدان شرایط نوبت دوم را دریافت کرده اند.

او گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۹ تا ۱۲ سال از شنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون ۱۳ هزار و ۸۵۱ نفر معادل ۴.۹۴ درصد این گروه سنی دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

به گفته احمدیان تاکنون ۱۲۱ هزار و ۸۶۳ دُز واکسن کرونا به فرهنگیان حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده که شامل ۶۱ هزار و ۱۵۹ نفر و معادل ۹۲.۳۷ درصد دُز اول، ۶۰ هزار و ۷۰۴ نفر و معادل ۸۷.۴۰ درصد دُز دوم و ۱۸ هزار و ۹۵۹ نفر و معادل ۲۷.۳۰ درصد دُز سوم بوده است.

تمامی شاغلان از جمله فرهنگیان باید حداقل ۲ دُز را زده باشند و برای دریافت دُز سوم اقدام کنند، ضمن این که لازمه حضور در محل کار داشتن کارت واکسن کرونا بوده و کسانی که این کارت را ندارند باید به‌طور مستمر تست PCR منفی ارائه دهند و پیشنهاد ما به این افراد این است که به‌جای انجام تست‌های مستمر هزینه‌دار، واکسیناسیون رایگان را انجام دهند تا ضمن حفظ سلامت خود از آسیب‌های بیماری کرونا به‌دور باشند.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

383378