پرسون گزارش می دهد؛

زهرا شمس احسان به دنبال چیست؟!

یکی از ویژگی های اعضای شوراهای اسلامی شهر این است که افراد باید از جنس مدیریت شهری باشند، در صورتی که اعضای شوراهای شهر به شکل تخصصی در مدیریت شهری فعالیت داشته باشند آن وقت در جایگاه نظارتی خود به دنبال ایجاد مصوبات و راهکارهای قانونی برای گره گشایی ها هستند و بی منطق اقدامی نمی کنند.
تصویر زهرا شمس احسان به دنبال چیست؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از ویژگی های دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران حضور زهرا شمس احسان است، فردی دلسوز و زحمتکش که از بدنه و خانواده شهرداری تهران بوده و سالیان سال است در مدیریت شهری فعالیت داشته و کاملا با ظرفیت ها و مشکلات موجود شهر آشنا است.

وی که از طریق حمایت های حزب سیاسی اصولگرا در سن 40 سالگی به صندلی های سبز رنگ خیابان بهشت رسیده است، دانشجوی دکترای جامعه شناسی فرهنگی بوده و مدیر بانوان شهرداری منطقه ۴، مدیر اداره آسیب های اجتماعی اداره کل امور بانوان، مدیر اداره مشارکت و امور اجتماعی اداره کل امور بانوان، مدیر اجرایی طرح مشاوره و روان درمانی زندانیان زن استان تهران را در کارنامه خود دارد.

کارتن خوابی سبک زندگی!

شمس احسان فعالیت های گوناگونی در حوزه زنان داشته است، اما نام او حتی با ورود به شورای شهر تهران نیز آن طور که باید سرزبان ها نیفتاد تا اینکه اظهار نظر وی در خصوص زنان کارتن خواب چهره جنجالی از او در جامعه به وجود آورد.

او کارتن خوابی را نوعی سبک زندگی دانست؛ شمس‌احسان در گفتگو با روزنامه همشهری گفت: «باید پذیرفت در تهران شاهد چنین آسیب اجتماعی هستیم. درحقیقت کارتن‌خوابی، نوعی سبک زندگی است که الزاما با اعتیاد گره نمی‌خورد؛ بنابراین وقتی درخصوص موضوع کارتن‌خوابی زنان صحبت می‌شود باید حتما مدل اقدام و عمل برای تغییر سبک زندگی آنها ارائه دهیم.

البته این عضو شورای شهر تهران اواسط دی ماه سال جاری در تذکری از وجود ۲۶هزارنقطه ناامن خبر داد، که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت؛ از جمله این واکنش‌ها مربوط به رییس پلیس پایتخت و عالی‌ترین مقام در تامین امنیت پایتخت بود. او در گفت‌وگو با ایسنا به ادعای این عضو شورای شهر تهران واکنش نشان داد و گفت:‌ من نمیدانم این ادعا را چطور مطرح کرده‌اند و بر چه اساس عدد ۲۶ هزار مطرح شده است، لابد وی برای حرف خود سندی دارد که باید ارائه دهد.

بازدید از مناطق با چه هدفی

این عضو شورای ششم شهر تهران هر هفته به شکل دوره ای مهمان یکی از مناطق شهر تهران می شود و با شهرداران و شورایاری محلات به گفتگو می نشیند و می توان گفت یکی از پرکارترین اعضای شورای شهر تهران نسبت به 21 عضو شورای شهر تهران است.

وی از مناطق 8، 11، ، 18 ، 22،12 و... در چند نوبت بازدید داشته و پیگیر پروژه های مورد بهره برداری می شود، شمس احسان در یک اقدام اخیر اعضای بانوان شوراهای شهرهای کشور را به تهران دعوت کرد و در یک تور تهران گردی برده است.

در این بین برخی فعالیت های او را سیاسی کاری می دانند و معتقدند زهرا شمس احسان رویای نماینده شدن در مجلس شورای اسلامی را دارد، اما هرچی که هست وی پرکار و با انرژی هست.

383244