خوراکی های ممنوع در لاغری!

در این گزارش با ۱۰ غذایی که برای لاغر شدن باید از آنها اجتناب کنید، آشنا خواهید شد.
تصویر خوراکی های ممنوع در لاغری!

غذایی که می‌خورید می‌تواند تاثیر زیادی بر وزن شما داشته باشد. برخی غذاها مانند ماست پرچرب، روغن نارگیل و تخم مرغ به کاهش وزن کمک می‌کند. اما برخی غذاهای دیگر، به ویژه محصولات فرآوری شده و تصفیه شده، می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. در اینجا ۱۱ ماده غذایی معرفی خواهد شد که هنگام کاهش وزن باید از آنها اجتناب کنید.

۱. سیب زمینی سرخ کرده و چیپس

خوراکی های ممنوع در لاغری

سیب زمینی های کامل سالم و سیر کننده هستند، اما سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی اینطور نیستند. آنها کالری بسیار بالایی دارند و خوردن بیش از حد آنها آسان است. در مطالعات مشاهده‌ای، مصرف سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی با افزایش وزن مرتبط است. حتی یک مطالعه نشان داد که چیپس سیب زمینی ممکن است به افزایش وزن در هر وعده بیشتر از هر غذای دیگری کمک کند. علاوه بر این، سیب زمینی پخته، برشته یا سرخ شده ممکن است حاوی مواد سرطان زا به نام آکریل آمید باشد. بنابراین، بهتر است سیب زمینی ساده و آب پز بخورید .

خلاصه : سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی ناسالم و چاق کننده هستند. از طرف دیگر، سیب زمینی کامل و آب پز بسیار سالم است و به سیر شدن شما کمک می‌کند.

۲. نوشیدنی‌های قندی

نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر، مانند نوشابه، یکی از ناسالم ترین مواد غذایی روی کره زمین هستند. آنها به شدت با افزایش وزن مرتبط است و در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند اثرات فاجعه باری برای سلامتی داشته باشد .حتی اگر نوشیدنی های شیرین حاوی کالری زیادی هستند، مغز شما آنها را مانند غذای جامد ثبت نمی‌کند . کالری شکر مایع به شما احساس سیری نمی دهد و غذای کمتری برای جبران آن نمی خورید. در عوض، در نهایت این کالری ها را به مقدار معمولی دریافتی خود اضافه می کنید. اگر در مورد کاهش وزن جدی هستید، نوشیدنی های شیرین را به طور کامل کنار بگذارید.

خلاصه : نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند بر وزن و سلامت عمومی شما تأثیر منفی بگذارد. اگر هدف شما کاهش وزن است، ترک نوشابه و نوشیدنی‌های مشابه ممکن است تاثیر زیادی داشته باشد.

۳. نان سفید

خوراکی های ممنوع در لاغری

نان سفید بسیار تصفیه شده است و اغلب حاوی مقدار زیادی شکر است. این دارای شاخص گلیسمی بالایی است و می‌تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد. یک مطالعه روی ۹۲۶۷ نفر نشان داد که خوردن دو برش (۱۲۰ گرم) نان سفید در روز با ۴۰ درصد بیشتر خطر افزایش وزن و چاقی مرتبط است. خوشبختانه، جایگزین های سالم زیادی برای نان گندم معمولی وجود دارد. یکی نان جودوسر است که احتمالا سالم ترین نان موجود در بازار است. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه نان‌های گندم حاوی گلوتن است. برخی از گزینه‌های دیگر عبارت است از نان ذرت و نان آرد بادام.

خلاصه : نان سفید از آرد بسیار مرغوب تهیه می‌شود و می‌تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و منجر به پرخوری شود. با این حال، بسیاری از انواع دیگر نان وجود دارد که می‌توانید بخورید.

۴. آب نبات

خوراکی های ممنوع در لاغری

آب نبات‌ها بسیار ناسالم است. آنها مقدار زیادی شکر اضافه شده، روغن های اضافه شده و آرد تصفیه شده را در یک بسته کوچک بسته بندی می‌کند. آب نبات‌ها دارای کالری زیاد و مواد مغذی بسیاری کمی است. یک آب نبات با اندازه متوسط پوشیده شده با شکلات می‌تواند حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری داشته باشد و میله‌های بسیار بزرگ ممکن است حتی بیشتر از این مقدار داشته باشد.

متأسفانه، شما می‌توانید آب نبات ها را در همه جا پیدا کنید. آنها حتی به صورت استراتژیک در فروشگاه ها قرار داده می‌شود تا مصرف کنندگان را وسوسه کنند تا آنها را به صورت ناگهانی خریداری کنند. اگر هوس یک میان وعده دارید، به جای آن یک تکه میوه یا یک مشت آجیل بخورید.

خلاصه : آب نبات ها از مواد ناسالم مانند شکر، آرد تصفیه شده و روغن های اضافه شده تشکیل شده است. آنها کالری بالایی دارد، اما زیاد سیرکننده نیست.

۵. بیشتر آب میوه‌ها

اکثر آب میوه هایی که در سوپرمارکت ها پیدا می‌کنید، شباهت بسیار کمی با میوه های کامل دارد. آب میوه‌ها به شدت فرآوری شده و سرشار از شکر است. در واقع، آنها می‌تواند به اندازه نوشابه حاوی قند و کالری باشد، اگر نه بیشتر . همچنین، آب میوه معمولاً فیبر ندارد و نیازی به جویدن ندارد. این به این معنی است که یک لیوان آب پرتقال مانند پرتقال بر سیری اثر نخواهد داشت و مصرف مقادیر زیاد آن را در مدت زمان کوتاهی آسان می‌کند. از آب میوه دوری کنید و به جای آن میوه کامل بخورید.

خلاصه : آب میوه سرشار از کالری و قند افزوده است، اما معمولاً فیبر ندارد. بهتر است میوه کامل میل کنید.

۶. شیرینی، کلوچه و کیک

خوراکی های ممنوع در لاغری

شیرینی‌ها، کلوچه‌ها و کیک‌ها با مواد ناسالم مانند شکر اضافه شده و آرد تصفیه شده بسته بندی شده است. آنها همچنین ممکن است حاوی چربی‌های ترانس مصنوعی باشند که بسیار مضر هستند و با بسیاری از بیماری ها مرتبط هستند. شیرینی‌ها، کلوچه‌ها و کیک‌ها خیلی خوب نیستند سیر کننده است و احتمالاً پس از خوردن این غذاهای پرکالری و کم مغذی، خیلی سریع گرسنه خواهید شد. اگر میل به شیرینی دارید، به جای آن یک تکه شکلات تلخ بخرید.

خلاصه : شیرینی‌ها، کلوچه‌ها و کیک‌ها اغلب حاوی مقادیر زیادی شکر اضافه شده، آرد تصفیه شده و گاهی اوقات چربی ترانس است. این غذاها کالری بالایی دارد اما زیاد سیرکننده نیست.

۷. بستنی

خوراکی های ممنوع در لاغری

بستنی فوق العاده خوشمزه است، اما بسیار ناسالم است. کالری بالایی دارد و بیشتر انواع آن مملو از قند هستند. هر چند وقت یکبار مصرف مقدار کمی بستنی خوب است، اما مشکل اینجاست که مصرف مقدار زیادی بستنی در یک وعده بسیار آسان است. بستنی خود را با استفاده از شکر کمتر و مواد سالم تر مانند ماست پرچرب و میوه درست کنید. همچنین، مقدار کمی برای خود سرو کنید و بستنی را کنار بگذارید تا در نهایت زیاد غذا نخورید.

خلاصه : بستنی‌های فروشگاهی حاوی قند بالایی هستند و بستنی خانگی جایگزین بهتری است. به یاد داشته باشید که مراقب وعده‌های غذایی باشید، زیرا خوردن بیش از حد بستنی بسیار آسان است.

۸. پیتزا

خوراکی های ممنوع در لاغری

پیتزا یک فست فود بسیار محبوب است. با این حال، پیتزاهای تجاری نیز بسیار ناسالم هستند. آنها بسیار کالری بالایی دارند و اغلب حاوی مواد ناسالم مانند آرد بسیار تصفیه شده و گوشت فرآوری شده هستند. اگر می خواهید از یک تکه پیتزا لذت ببرید، سعی کنید یکی از آن ها را در خانه با استفاده از مواد سالم تر درست کنید. سس پیتزای خانگی نیز سالم‌تر است، زیرا انواع سوپرمارکت‌ها می‌تواند حاوی مقدار زیادی شکر باشد. گزینه دیگر این است که به دنبال پیتزا فروشی باشید که پیتزاهای سالم تری درست کند.

خلاصه : پیتزاهای تجاری اغلب از مواد بسیار تصفیه شده و فرآوری شده تهیه می شود. یک پیتزای خانگی با مواد سالم تر گزینه بسیار بهتری است.

۹. نوشیدنی‌های قهوه با کالری بالا

قهوه حاوی چندین ماده فعال بیولوژیکی است که مهمترین آنها کافئین است. این مواد شیمیایی می‌تواند متابولیسم شما را افزایش و چربی سوزی را حداقل در کوتاه مدت افزایش دهد. با این حال، اثرات منفی افزودن مواد ناسالم مانند خامه مصنوعی و شکر بیشتر از این اثرات مثبت است. نوشیدنی‌های قهوه پر کالری در واقع بهتر از نوشابه نیست. آنها سرشار از کالری خالی هستند که می‌تواند برابر با یک وعده غذایی کامل باشد. اگر قهوه دوست دارید، بهتر است هنگام کاهش وزن از قهوه ساده و سیاه استفاده کنید. اضافه کردن کمی خامه یا شیر نیز خوب است. فقط از افزودن شکر، کرم های پر کالری و سایر مواد ناسالم خودداری کنید.

خلاصه : قهوه ساده و سیاه می‌تواند بسیار سالم باشد و به چربی سوزی کمک کند. با این حال، نوشیدنی‌های قهوه پر کالری که حاوی مواد مصنوعی هستند بسیار ناسالم و چاق کننده است.

۱۰. غذاهای سرشار از شکر

شکر اضافه شده احتمالاً بدترین چیز در رژیم غذایی مدرن است. مقادیر اضافی با برخی از جدی ترین بیماری ها در جهان امروز مرتبط است . غذاهای سرشار از قند افزوده معمولاً کالری های خالی را فراهم می‌کند، اما خیلی سیر کننده نیست. نمونه‌هایی از غذاهایی که ممکن است حاوی مقادیر زیادی شکر باشد عبارت است از غلات صبحانه شیرین، گرانولا و ماست کم‌چرب و طعم‌دار. هنگام انتخاب غذاهای «کم چرب» یا «بدون چربی» باید به ویژه مراقب باشید، زیرا تولیدکنندگان اغلب شکر زیادی اضافه می‌کنند تا طعمی را که با حذف چربی از بین رفته است، جبران کنند

382796