بیت کوین در فوریه ۲۰۲۲ صعودی خواهد بود؟

۹ سال است که قیمت بیت کوین در فوریه (بهمن) صعودی است و حالا در آستانه ورود به ماه فوریه ۲۰۲۲ این سوال پیش می‌آید که آیا امسال نیز همین طور خواهد بود؟

تصویر بیت کوین در فوریه ۲۰۲۲ صعودی خواهد بود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، می‌دانیم که بازار بیت کوین طی هفته‌های اخیر نزولی بوده و قیمت این ارز دیجیتال قدیمی بازار به شدت افت کرده است. گزارشی جدید نشان می‌دهد که بیت کوین در ماه فوریه یا همان بهمن ماه هر سال، روندی صعودی دارد و در این ۳۰ روز چیزی جلودارش نیست؛ اما آیا این الگو برای سال ۲۰۲۲ هم اتفاق خواهد افتاد؟

دیروز احساس منفی و ناامیدی در بازار کمی کمرنگ‌تر شد و حتی طی ۲۴ ساعت اخیر ۳.۵ درصد رشد بیت کوین را شاهد بوده‌ایم. حالا قیمت این ارز دیجیتال به بالای ۳۸ هزار دلار رسیده و در حال خرید و فروش است. در همین راستا غول بعدی بازار کریپتوها یعنی اتریوم در همین بازه افزایش ۹ درصدی را تجربه کرده است.

از طرفی برخی توکن‌های متاورسی همچون دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (The Sandbox) به ترتیب ۹.۵ و ۳ درصد رشد داشته‌اند. در بازار امیدهایی تزریق شده و گفته می‌شود فشار فروش حاکم بر کل بازار هم اکنون فروکش کرده و شرایط در حال عادی شدن است؛ البته تا وقتی که بیت کوین مجدداً دچار مشکل نشود.

بیت کوین در فوریه

یکشنبه بود که فشار فروش در بازار به تبع شاخص نسبت قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید در قراردادهای اختیار معامله بیت کوین افزایش یافت. هر چه این شاخص بالاتر باشد یعنی این که شانس نزولی شدن بازار بیشتر است.

حالا میانگین جدیدی نشان می‌دهد که بیت کوین در ماه فوریه هر سال میلادی روند مثبتی داشته و همین خبر می‌تواند دریچه‌ای به سوی روشنایی و صعودی شدن دوباره بیت کوین باشد. شاخص‌های تکنیکالی فعلی حاکی از این هستند که خریداران در قیمت ۳۵۰۰۰ تا ۳۷۵۰۰ دلار آماده حمایت همه جانبه از بیت کوین هستند. شاید این روند صعودی کوتاه مدت پایانی در ۴۵ هزار دلار داشته باشد.

با وجود این که قیمت‌ها در لحظات اخیر جهش‌های مثبتی از خود نشان داده‌اند اما همچنان فاز منفی حاکم بر بازار وجود دارد و حتی برخی از کارشناسان نسبت به موج بازگشتی مثبت بازار به دیده شک و تردید می‌نگرند. به عقیده این کارشناسان شاید شاخص‌های تکنیکالی آینده کوتاه‌مدت خوبی را برای بیت کوین ترسیم کنند، اما نمی‌توان از تاثیراتی که شاخص‌های کلان فاندامنتالی همچون نرخ بهره فدرال رزرو و غیره چشم پوشید.

یکی از تحلیلگران مجموعه گلوبال بلاک (GlobalBlock) به نام مارکوس سوتیریو (Marcus Sotiriou) معتقد است:

دولت بایدن می‌خواهد برای بیت کوین یک‌سری قوانین و فرمان اجرایی صادر کند و با توجه به این که این مسئله را به امنیت ملی آمریکا مرتبط کرده است، نگرانی‌ها درباره قانون‌گذاری رو به افزایش است. نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که آیا فرمان اجرایی بایدن تاثیر مثبتی بر روند بازار خواهد داشت یا خیر.

همچنین یکی دیگر از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به نام الکسی کوپتسیکویچ می‌گوید:

شرایط حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. قیمت بیت کوین ممکن است برای سومین ماه متوالی هم سقوط کند.

بیت کوین در فوریه

طبق آنچه StockCharts و داده‌های جمع‌آوری کرده آن نشان می‌دهد، در یک دهه اخیر و دقیقا در فوریه یا بهمن هر سال، روند بیت کوین صعودی بوده و همیشه پایان این ماه با یک کندل سبز بسته شده است. (کندل سبز به معنای شرایط سوددهی است) به گفته موسسه معاملاتی QCP Capital، در ماه فوریه می‌توان امیدوار بود که بیت کوین هر چند برای کوتاه مدت روند صعودی داشته باشد و به بالای ۴۰ هزار دلار برسد.

کارشناسان شرکت مذکور امیدوار هستند که نگرانی‌های نرخ سود بانکی و افزایش ۵ مرتبه‌ای آن هر چه سریع‌تر حل شود؛ چرا که اگر نگرانی‌های این موضوع حل شود، بازار در شرایط خوبی قرار خواهد گرفت. البته به خاطر داشته باشید این که ۹ سال به صورت پیاپی قیمت بیت کوین در ماه فوریه صعودی بوده، دلیل نمی‌شود که باز هم صعودی باشد.

منبع: گسترش نیوز

382760