آمریکا: آماده بازگشت به برجام هستیم

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات وین وارد مرحله نهایی می شود و همه طرف‌ها باید تصمیمات سیاسی سختی بگیرند.
تصویر آمریکا: آماده بازگشت به برجام هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران رسانه های بین المللی گفت که دور آخر مذاکرات در وین، فشرده‌ترین مذاکراتی بود که تا به امروز داشتیم. در کاهش اختلاف ها و محدود کردن آنها به اولویت های کلیدی همه طرف ها پیشرفت داشتیم. به همین دلیل اکنون زمان تصمیم گیری های سیاسی است.

وی در تداوم سیاست های واشنگتن برای فشار بر ایران در میز مذاکرات با بیان اینکه ما در مرحله نهایی هستیم، مدعی شد با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته ای ایران، ما فقط چند هفته برای رسیدن به توافق فرصت داریم.

این مقام آمریکایی در عین حال مدعی شد این یک تهدید و ضرب‌الاجل تصنعی (ساختگی) یا اولتیماتوم نیست. ایرانی‌ها از مدتها پیش مطلع هستند که در حال نزدیک شدن به لحظه نهایی هستیم که بعد از آن دیگر در وضعیتی نیستیم که به برجام برگردید زیرا این توافق آن زمان در بردارنده همان ارزشی که مذاکره کردیم، نخواهد بود.

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به بازگشت به برجام مدعی شد بایدن به صراحت گفته است که آماده بازگشت به برجام و اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم برای دستیابی به این هدف هستیم.

وی به رغم شکست سیاست های فشار حداکثری و اذعان آمریکا در این زمینه مدعی شد که در غیر این صورت فکر دیگری خواهیم کرد و به فشارهای اقتصادی، دیپلماتیک و غیره اشاره کرد.

این مقام آمریکایی تمایل واشنگتن برای گفت و گوی مستقیم با ایران را همچنان تکرار کرد و مدعی شد که با توجه به چارچوب زمانی محدود، گفت و گوی مستقیم بسیار به نفع روند مذاکرات خواهد بود.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ما هنوز مستقیما ملاقات نکرده‌ایم، در عین حال ادعا کرد نشانه‌ای وجود ندارد که پس از بازگشت مجدد به مذاکرات، این اتفاق رخ دهد.

بر اساس گزارش های رسانه های بین المللی، این مقام آمریکایی همچنین مدعی شده است واشنگتن پیش از این مشخص کرده که برای رفع تحریم‌هایی که با توافق هسته‌ای مغایرت دارد، حاضر است چه کاری انجام دهد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا کرد اکنون زمان آن است که ایران تصمیم بگیرد و آمادگی خود را برای اتخاذ تصمیمات لازم جهت بازگشت متقابل به پایبندی به برجام نشان دهد.

منبع: ایرنا

382596