پرسون گزارش می دهد؛

به "وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن" سلام ما را برسانید!

در ابتدا به نظر می رسید بلاخره در طی سالیانی که گذشت یک رییس جمهور به فکر مردم عادی است و قصد تسهیلات دهی به مردم عادی کشور را دارد اما در واقعیت رییس جمهوری تنها به فکر کارمندان دولت بوده است.
تصویر به "وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن" سلام ما را برسانید!

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از تاکید رییس جمهوری مبنی بر تسهیل پرداخت وام به آحاد جامعه این امر در دستور کار بانک ها قرار گرفت. ماجرا از این قرار است که ابراهیم رئیسی در نشست با مدیران عامل بانک‌ها دستور داد تا اعتبار سنجی افراد جایگزین دریافت ضامن و وثیقه برای پرداخت تسهیلات خرد شود.

وزیر اقتصاد هم قول اجرای این دستور را در بانک‌های دولتی برای حقوق بگیران و بازنشستگان داد. در این راستا در 3 بهمن ماه ۱۳ مدیر بانکی با امضای صورتجلسه‌ای که برای اعلام جزئیات و شرایط پرداخت تسهیلات خرد برگزار شد متعهد به انجام این کار شدند.

در سامانه وزارت اقتصاد ۱۲ بانک جزو زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می‌شوند. در بخش بانک‌های سامانه وزارت اقتصاد نام این بانک‌ها به شرح زیر است:

«مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی ایران، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت تجارت»

در واقع چون بانک می‌تواند اقساط وام را به صورت ماهانه از حقوق مشتریان برداشت کند، حقوق دریافتی آنها به عنوان ضمانت پرداخت وام نزد بانک می‌ماند.

مبلغ این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است و به گفته وزیر اقتصاد ابلاغیه پرداخت این وام‌ها به بانک‌ها ارسال شده و قرار بود وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن از ابتدای بهمن ماه پرداخت شود و آنگونه که این مقام مسئول خبر داده پرداخت وام با کارمندان آغاز می‌شود.

این امر در صورتی است که در صورت مراجعه به بانک های ذکر شده کارمندان بانک پاسخ می دهند که هنوز ابلاغیه ای به دست آنها نرسیده است.

مشکل از آنجایی شروع می شود که میان گفته‌های رییس بانک‌ها با مدیران شعب آنها تناقض وجود دارد. سید عباس حسینی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در خصوص عدم تمکین بانک‌ها به ابلاغیه اعلامی در طی مصاحبه‌ای بیان کرد: همکاران ما در بخش نظارت و بازرسی وزارتخانه با جدیت در حال نظارت هستند و هر فردی هم شکایت و گلایه‌ای در این ارتباط داشته باشد، به مجرد اعلام آن به سیستم نظارتی ما، از طریق سامانه ارتباط مردمی روابط عمومی وزارتخانه، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

در ابتدا به نظر می رسید بلاخره در طی سالیانی که گذشت یک رییس جمهور به فکر مردم عادی است و قصد تسهیلات دهی به مردم عادی کشور را دارد اما در واقعیت رییس جمهوری تنها به فکر کارمندان دولت بوده است و مردم محروم کشور هیچ سهمی از این وام ندارند زیرا رئیسی در اظهارات خود تاکید کرده که وام بدون ضامن تنها به کارمندان و حقوق‌بگیران ثابت دولت پرداخت می‌شود. بنابراین تنها افرادی می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن بگیرند که کارمند بخش دولتی باشند یا حقوق ماهانه ثابت داشته باشند، یا بانک اعتبار آنها را تایید کند.

382071