پس از طی ۱.۵ میلیون کیلومتر؛

تلسکوپ جیمز وب به مقصد رسید

تلسکوپ جیمز وب ناسا پس از طی مسافت ۱.۵ میلیون کیلومتر اکنون به مقصد نهایی خود رسیده است.
تصویر تلسکوپ جیمز وب به مقصد رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، قدرتمندترین تلسکوپ جهان در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ میلادی به فضا ارسال شد تا کهکشان ها و نقاط عطف جهان را شناسایی کند. این ابزار که با ۱۰ میلیارد دلار هزینه ساخته شده، پس از پرتاب موفقیت آمیز به فضا سیستم های مختلف خود را باز کرد و همزمان ۱.۵ میلیون کیلومتر از زمین فاصله گرفت تا به مقصد جدید خود یعنی نقطه L۲ در فصا برسد.

به طور دقیق تر تلسکوپ جیمز وب ۳۰ روز پس از پرتاب به فضا به مقصد خود رسید.

بیل نلسون مدیر ناسا در یک پست وبلاگی نوشت: «وب» به خانه خوش آمدی! به تیم پروژه برای تمام فعالیت هایشان جهت تضمین ایمن رسیدن تلسکوپ به نقطه L۲ تبریک می گویم. اکنون ما یک گام به رمزگشایی از ناشناخته های جهان نزدیک تر شده ایم.

طی ۳۰ روز گذشته تلسکوپ جیمز به آرامی و با دقت سایبان خورشیدی و بقیه بخش های حیاتی خود را باز کرد. به عنوان مثال پنجشنبه هفته گذشته ۱۸ آینه شش ضلعی ( که آینه اصلی تلسکوپ را تشکیل می دهند) به طور کامل باز شدند.

به نوشته انگجت، ناسا چندماه آینده را صرف آماده سازی تلسکوپ فضایی جیمز وب می کند که این بازه شامل فرایند ۳ ماهه تنظیمات بصری آن است.

قرار گرفتن تلسکوپ در نقطه L۲ اهمیت زیادی در انجام ماموریت آن دارد، زیرا چشم اندازی کاملا شفاف از فضا و از سوی دیگر موقعیتی با دمای سرد و بدون تداخل فراهم می کند. به این ترتیب ابزار می تواند از پتانسیل کامل خود بهره بگیرد.

381787