فضانورد ناسا، برای کودکان کلاس آنلاین برگزار می‌کند

فضانورد بازنشسته ناسا برای کودکان درباره تلسکوپ فضایی جیمز وب کلاس برگزار می کند.
تصویر فضانورد ناسا، برای کودکان کلاس آنلاین برگزار می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، فضانورد بازنشسته ناسا و بازیکن لیگ ملی فوتبال آمریکا در حال برگزاری کلاسی آنلاین درباره تلسکوپ فضایی جیمز وب است.

فضانورد بازنشسته ناسا با هدف آموزش به کودکان در مورد تلسکوپ فضایی جیمز وب در یک کلاس تعاملی که روز سه‌شنبه(۶ سپتامبر) در سایت "Varsity Tutors" برگزار می‌شود حضور خواهد داشت. این کلاس برای کودکان کلاس دوم تا هفتم مناسب است و زمان هر جلسه نیز ۴۵ دقیقه است.

ملوین در این باره در گفتگو با اسپیس گفت: برگزاری این کلاس‌ها به ویژه از آنجایی که ناسا برنامه آرتمیس خود را با هدف قرار دادن اولین زن و اولین فرد رنگین پوست روی ماه پرتاب می‌کند بسیار مهم است.

ملوین با ادای احترام ویژه به "گریگوری رابینسون"(Gregory Robinson) ، مدیر برنامه "جیمز وب" در مقر ناسا در واشنگتن که اخیرا بازنشسته شده است، گفت: یک چیز در مورد فضانورد بودن و یک بازیکن تیمی بودن این است که یاد می‌گیرید روی گروه‌ها تمرکز کنید و با یکدیگر کار کنید.

چندی پیش نام رئیس بزرگترین ماموریت فضایی علمی ناسا در میان ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان مجله تایم قرار گرفت. "گریگوری رابینسون"(Gregory Robinson) رئیس بزرگترین ماموریت علمی فضایی ناسا توسط مجله تایم به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان معرفی شد. گریگوری رابینسون، مدیر برنامه تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، در لیست تایم ۱۰۰(فهرستی سالیانه از نام ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان) قرار گرفت.

رابینسون مدرک کارشناسی خود در رشته ریاضی را از دانشگاه ویرجینیا یونیون و مدرک مهندسی برق را از دانشگاه "هاورد"(howard) کسب کرده است. او سپس مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته مدیریت بازرگانی را از دانشگاه اَورت(averett) اخذ کرد و در برنامه اعضای ارشد اجرایی دانشگاه هاروارد در دانشکده دولتی کندی شرکت کرد. او همچنین در برنامه رهبری موسسه اجرایی فدرال برای یک جامعه دموکراتیک(Federal Executive Institute’s Leadership for a Democratic Society) شرکت کرد. رابینسون بیش از ۳۰ سال سابقه مهندسی، مدیریت برنامه و پروژه و رهبری ارشد اجرایی در ناسا دارد.

در سال ۱۹۸۹، رابینسون کار خود را در ناسا آغاز کرد و در چندین ماموریت مشهور نیز دخیل بوده است. او نقش‌های رهبری متعددی را برعهده داشت و در بسیاری از ماموریت‌های فضایی و شاتل‌های فضایی کار کرده است. او به عنوان یک مدیر باسابقه و به عنوان معاون مرکز تحقیقات جان اچ. گلن ناسا در کلیولند و به عنوان معاون مهندس ارشد ناسا خدمت کرده است. او همچنین به عنوان سرپرست معاونت خدمات ملی محیط زیست، ماهواره، داده و اطلاعات در اداره ملی اقیانوسی و جوی خدمت کرده است. رابینسون قبل از رهبری وب، مدیر برنامه‌ها در اداره ماموریت علمی ناسا بود.

ملوین گفت که والدین رابینسون کشاورز بودند و او در میان جداسازی نژادی بزرگ شد اما اکنون برنامه‌ای که او رهبری کرده است، کارهای علمی ارزشمندی را در فضای عمیق انجام می‌دهد.

ملوین پس از دو بار پرواز به فضا و حضور در ماموریت‌های شاتل فضایی آتلانتیس در ماموریت STS-۱۲۲ در فوریه ۲۰۰۸ و بار دیگر در STS-۱۲۹ در نوامبر ۲۰۰۹، حال به آموزش مسائل فضایی روی آورده است.

ملوین مسئولیت رهبری دفتر آموزش ناسا را ​​از اکتبر ۲۰۱۰ بر عهده داشت تا اینکه در سال ۲۰۱۴ از این آژانس بازنشسته شد. او پس از آن دوره‌های متعددی را برای مدرسین دانشگاه و دیگر انجمن‌های آموزشی ارائه کرده است و برای علاقه‌مندی جوانان به علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی تلاش کرده است.

منبع: ایسنا