امام جمعه شیراز:

وظیفه نظام اسلامی حمایت ا ز آثار فرهنگی  ایثار و شهادت است

نماینده ولی ففیه در استان فارس و امام جمعه شیرازگفت: حمایت از آثار فاخر  هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه نظام اسلامی است.
تصویر وظیفه نظام اسلامی حمایت ا ز آثار فرهنگی  ایثار و شهادت است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در آئین افتتاح ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار در سخنانی اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی، دینی و مذهبی مربوط به بنیاد شهید و امور ایثار گران نیست، تمامی دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در کنار 7 هنر قرار دارد، اما شعر نیز در اولویت است، خاطرنشان کرد: شعر باید همسو با فیلم، تئاتر و دیگر هنر‌ها گام بردارد و وظیفه متولیان دینی و هنری رساندن پیام شهدا وایثارگران به عنوان هنرمندان اصلی به جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: هنرمندی که مسائل خصوصی خود را در فضا‌های مجازی منتشرمی‌کند هنر فروش و ریالی ارزش ندارد چراکه بازار هنرکاسبی نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان فارس در ادامه این همایش اظهار داشت: شیراز به عنوان مهد تمدن، فرهنگ و شهر مساجد مهم تاریخی ایران است.
حجت الاسلام مجمد مجواد محمدی پور تصریح کرد: استان فارس به ویژه شیراز به عنوان مهد شعر، ادب وعرفان چهره های بزرگ و برجسته‌ای را به جهان معرفی کرده و برگزاری چنین و استمرار چنین همایش‌هایی در این استان ضرروی است.

وی با اشاره به اینکه شعر یکی از موثرترین و ماندگارترین رسانه است واین کنگره درراستای سرایش اشعار جدید برگزارگردیده، افزود: اشعار جدید معرف ایثارگری‌های مردم این مرز و بوم است.

381774