ریزش بیت کوین به نفع چه کسانی است؟

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از ریزش قیمت این ارز استقبال کردند چون سختی شبکه این ارز به دلیل افزایش استخراج افزایش یافته است.

تصویر ریزش بیت کوین به نفع چه کسانی است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، هم‌زمان با سقوط شدید بیت‌کوین سختی شبکه استخراج این ارز به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است.

داده‌های BTC.com سختی شبکه به ۲۶/۷۹ تریلیون رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا ۱۲ روز آینده سقف جدیدی را ثبت می‌کند.

با وجود بازار نزولی، میانگین اگزاهش بیت‌کوین به ۱۹۰/۷۱ در تانیه ریده که نشان‌دهنده حمایت قوی جامعه استخراج‌کنندگان از این ارز است.

سختی شبکه بیت‌کوین به دشواری تایید تراکنش‌ها و افزایش استخراج این ارز مرتبط است و همانطور که داده‌های blockchain.com نشان می‌دهد سختی شبکه در زمانی که استخراج در چین ممنوع شده به شدت کاهش یافته است.

از آنجایی که شرکت‌های استخراج بیت‌کوین چینی بعد از ممنوعیت استخراج در این کشور به کشورهای دیگر مهاجرت کردند سختی شبکه در ماه اوت سال ۲۰۲۱ سقف جدیدی ثبت کرد اما با شروع اعتراضات در قزاقستان که یکی از مراکز اصلی استخراج است، دوباره سختی شبکه را کاهش داد.

در چهار روز گذشته شرکت F۲POOL با استخراج ۸۸ بلاک بیت‌کوین بیشترین سهم را در هش‌ریت را داشته و پس از ن شرکت POOLIN با استخراج ۷۶ بلاک در رتبه دوم قرار دارد.

دیروز میانگین هزینه تایید هر تراکنش به ۱/۵۸ دلار رسیده است و این در حالیست که در ماه آوریل ۲۰۲۱ این هزینه حدود ۶۲/۷۸ دلار بود.

براساس گزارش کوین‌تلگراف میانگین هزینه استخراج هر بیت‌کوین برای یک مانیر حدود ۳۰ هزار دلار است و اگر قیمت بیت‌کوین از این محدوده ریزش کند عملا استخراج بیت‌کوین زیان‌ده می‌شود اما افزایش سختی شبکه و افزایش استخراج نشان می‌دهد که ماینرها به بازگشت قیمت بیت‌کوین امیدوارند.

علی‌رغم سقوط شدید بیت‌کوین در سه روز گذشته و فشار فدرال رزرو برای کاهش تورم در آمریکا استرتژیست ارشد بلومبرگ عقیده دارد بیت‌کوین عقیده دارد بیت‌کوین شانسی برای برتری در بازی فدرال رزرو دارد چون سرمایه‌گذاران این ارز را به عنوان دارایی ذخیره ارزش تشخیص دادند.

مک‌گلون معتقد است که بیت‌کوین در موقعیتی منحصر به فرد قرار دارد و کاهش محرک‌ها معمولا به عنوان ریسک منفی در نظر گرفته می‌شود.

او در مصاحبه‌ای گفته: زمانی که سیاست کاهش تورم پیش گرفته می‌شود دارایی‌های چرریسک اولین دارایی‌هایی هستند که از سبد سرمایه‌گذاری حذف می‌شود اما بیت‌کوین دیگر پرریسک نیست و به عنوان یک ذخیره ارزش شناخته می‌شود. اگرچه حاشیه سود استخراج بیت‌کوین برای استخراج‌کنندگان کاهش یافته اما استخراج به شدت افزایش یافته است.

منبع: گسترش نیوز

381499