نمایشگاه مجازی کتاب روز اول چقدر فروخت؟

حسین صفری، معاون اجرایی نمایشگاه مجازی کتاب از فروش چهار میلیاردی کتاب در روز نخست نمایشگاه خبر داد.

تصویر نمایشگاه مجازی کتاب روز اول چقدر فروخت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین صفری، معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به روز نخست نمایشگاه کتاب مجازی تهران و آمار فروش گفت: بر اساس آخرین آمار تا این لحظه 4 میلیارد و 331 میلیون و 843 هزار تومان خرید کتاب توسط مردم انجام شده است،‌ همچنین 11 هزار و 941 سفارش به ثبت رسیده است. بسته‌های ارسالی به 23 هزار و 340 بوده است.هزار و 237 ناشر نیز خود بسته‌ها را ارسال کرده‌اند.

وی با اشاره به برخی مشکلاتی که برای ناشران در روز نخست برگزاری پیش آمده از جمله احتساب هزینه پست برای سفارش‌های زیر 50 هزار تومان نیز گفت: قطعاً هزینه پست برای سفارش‌های زیر 50 هزار تومان برای ناشران رایگان است، طبق دستورالعملی که داریم، شرکت واسط ما با پست که این احتساب را بر عهده دارد‌، دچار اشکال سیستمی بوده و 28 مورد لحاظ نشده است.

صفری افزود: در واقع این باگ سیستم شرکت واسط بین ما و شرکت پست بوده است که برطرف شد و هزینه پست برای آن 28 مورد بازگردانده می‌شود.

معاون اقتصاد و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین یادآور شد: مرکز پاسخگویی نمایشگاه کتاب با ظرفیت 60 نفر در دو بخش مجموعه خانه کتاب و ادبیات مستفر است، پیش بینی کردیم در صورت نیاز افزایش پیدا کند. طبیعی است روز اول به دلیل مسائل بن، خرید و اصلاح برخی از کارهای ویرایشی حجم تماس‌ها زیاد باشد و برنامه ریزی کردیم، فعالیت مرکز پاسخگویی تا 10 شب ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه نسبت به سال گذشته سیستم چه نواقصی دارد، اضافه کرد: ما تمام عیب‌های سال گذشته را بررسی کردیم، نقاطی که نیاز به تقویب بود تا ده برابر تقویت شد، تاکنون مشکل سیستمی نداشتیم و هر هفت سامانه مرتبط با هم مرتب در حال رصد است تا اختلالی پیش نیاد.

معاون اجرایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران عمده تماس‌ها با مرکز پاسخگویی را به علت عدم تسلط مردم به سامانه اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته موضوع هم برای ما و هم برای مخاطبان تازه و جدید بود،‌ اما امسال که تجربه سال گذشته و نمایشگاه‌های استانی را داریم و 80 نقص سال گذشته نیز برطرف شده است،‌ کار روی روال افتاده است.

وی در خصوص رایگان شدن هزینه اینترنت کاربران نمایشگاه که پیش از این رمضانی از مذاکراه با وزرات ارتباطات خبر داده بود نیز گفت: مکاتبات و مذاکرات لازم انجام شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم.

صفری با اشاره به دو طرح همیاران خرید و نذر کتاب در این دوره نمایشگاه گفت: در مناطق محروم که ممکن است دسترسی به اینترنت فراهم نباشد با تماس با مرکز پاسخگویی ما کتاب‌های مورد نظر را برایشان خرید می‌کنیم و پویش نذر کتاب نیز اقدام پسندیده دیگری است که در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

381436