چاپ ست اداری ارزان، شیک و دارای طلا کوب

تمام شرکت‌ها و کسب و کارها برای رونق فعالیت خویش نیازمند معرفی و تبلیغ صحیح می‌باشند. ست اداری علیرغم روش‌های تبلیغاتی دیگر، علاوه بر قیمت مناسب، روشی ماندگار و تأثیر گذار در معرفی برند به افراد مختلف محسوب می‌شود.
تصویر چاپ ست اداری ارزان، شیک و دارای طلا کوب

به گزارش سایت خبری پرسون، هماهنگی و تناسب بصری اوراق و لوازم مورد استفاده در شرکت های مختلف، علاوه بر تلقین نظم، سبب ماندگاری برند در حافظه ی بیننده می گردد. اهمیت مقوله ی مذکور سبب طراحی و چاپ انواع ست در طرح ها و مدل های متنوع شده است. بهره گیری از روش های نوین طلاکوب، نقره کوبی، برجسته سازی و... سبب تولید محصولات لوکس اداری شده است؛ بنابراین استفاده از ست های سازمانی با بهترین طراحی و جلوه ی بصری، فرصتی مناسب برای جلب نظر مشتریان پاپ چاپ خواهد بود.

ست اداری چیست؟

همه ی شرکت ها از برگه، پاکت نامه، دفتر یادداشت، تقویم، کارت ویزیت و... در فعالیت خویش بهره می‌گیرند. ست اداری در واقع به مجموعه اوراق اداری و پرمصرف در شرکت ها و سازمان ها اطلاق می‌شود که به صورت یکدست و هماهنگ طراحی و تولید شده اند. این اوراق شامل پاکت نامه، کارت ویزیت، سربرگ A4 و A5, پاکت CD و DVD, دفتر یادداشت و سالنامه، پوشه، بروشور، تقویم، پوستر و... می باشند. بهره گیری از این اوراق پرمصرف مذکور علاوه در حین انجام فعالیت عادی، سبب معرفی و تبلیغ غیرمستقیم شرکت می گردد. به طور مثال نوشتن یک نامه در سربرگ دارای نشان و لوگوی شرکت، قرار دادن یک امانتی در ساک دستی حاوی برند، کارت ویزیت هماهنگ با سایر اوراق و... سبب معرفی برند می شود. چه بسا شرکت هایی که با بهره گیری از طرح های خلاقانه و نوین، توجه بسیاری را به اوراق مصرفی خویش جلب نموده اند. ست مذکور در واقع به عنوان هویت و نماد کسب و کار محسوب می‌شود. بنابراین اندکی تغییر در اوراق مصرفی و شکیل نمودن آنها، علاوه بر افزایش انرژی کارکنان، سبب جلب توجه می گردد.

نحوه طراحی ست اداری

طراحی و اجرای طرح مدنظر روی اقلام مختلف ست اداری، نیازمند آگاهی، دانش، خلاقیت و نوآوری می باشد. طراحی صحیح و متناسب با زمینه ی فعالیت شرکت، یکی از نکات بسیار موثر در کیفیت نهایی کار است. طرح اولیه اغلب ست های سازمانی ابتدا توسط اعضای سازمان به طراح ست ارائه می‌شود تا فرد سلیقه و خواسته ی سازمان را درک نماید. گاهی اوقات صفر تا صد امور طراحی ست از ایده ی اولیه تا طرح نهایی بر عهده تولیدکنندگان می باشد. همانگونه که طراحی حرفه ای و مرتبط، سبب پیشرفت و رونق کسب و کار می گردد طرح نامناسب و بی کیفیت، نتایج دلخواه سازمان را به دنبال نخواهد داشت. طراحی اوراق مدنظر باید نمایانگر برند، شعار، حوزه ی فعالیت، پرستیژ کاری، راه های ارتباطی و... باشد. در واقع استفاده از عبارت های کوتاه و تاثیرگذار بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه به نکات مهم در طراحی ست سازمانی می پردازیم.

لوگو: تمام اوراق ست سازمانی باید حاوی لوگو یا نماد معرفی شرکت باشد، زیرا لوگو مهم ترین و اصلی ترین نشان یک شرکت است که باید بر ذهن مخاطب اثر بگذارد. طراحی لوگو مرحله ای مهم و زمان بر است که باید در عین سادگی بسیار گیرا و موثر باشد. برخی شرکت ها پیش از طراحی ست، دارای لوگو هستند که باید از آن در تمام اوراق مورد استفاده به صورت چشم نواز و تأثیر گذار بهره گرفت. گاهی طراحی لوگوی شرکت بر عهده ی طراحان ست سازمانی است که سبب طراحی لوگوی متناسب با رنگ و طرح ست می گردد. بهره گیری از لوگو در سربرگ ها، پاکت نامه ها، ساک دستی، تقویم، جلد CD و پاکت هدایا بسیار مهم و ضروری است.

شعار شرکت: شعار تبلیغاتی، جمله یا عبارتی کوتاه است که رویکرد و چشم انداز شرکت را هویدا می سازد. انتخاب یک شعار موزون و موثر در جلب نظر مخاطب، مشتری و سرمایه گذار بسیار حائز اهمیت است. درج شعار در اوراق مورد استفاده ی شرکت، علاوه بر ذهن مخاطبان، در ذهن کارکنان نیز نقش مثبت دارد. ثبت شعار باید آشکار، جذاب و گیرا باشد تا در ذهن بیننده ماندگار شود.

قدمت: درج تعداد سال فعالیت در حوزه ی مربوطه، تاثیری شگرف بر مخاطب خواهد گذاشت. بنابراین ثبت سال شروع فعالیت یا تعداد سال‌های فعالیت به صورت زیبا و شکیل، در کیفیت طرح ست ها مؤثر خواهد بود.

راه های ارتباطی: تمام فعالیت های تبلیغاتی به منظور جلب نظر مخاطب و جذب مشتری انجام می‌شود. بنابراین اعلام راه های ارتباطی در تمام تبلیغات صوتی و بصری الزامی می باشد. درج اطلاعات تماس اعم از شماره تماس، آدرس سایت، آدرس شبکه های مجازی و ایمیل به صورت دقیق در اوراق ست سازمانی ضروری است.

سایر موارد: در صورتی که کسب و کاری موفق به کسب گواهینامه های اعتباری، لوح های افتخاری و... شده باشد، درج نمادی از آن برای شرکت خالی از لطف نخواهد بود. در برخی مشاغل، آدرس محل فعالیت نقش بسزایی ایفا می‌کند. در نتیجه توصیه میشود آدرس و محل فعالیت کسب و کار در اوراق مذکور، درج شود.

چاپ ست اداری

چاپ ست اداری، مرحله نهایی طراحی و اجرای طرح مدنظر روی اوراق مصرفی شرکت می باشد. با توجه به اینکه طرح مدنظر روی کاغذ در ضخامت های مختلف چاپ می‌شود، چاپ افست ارزان ترین و بهترین روش اجرای طرح می باشد. چاپ افست با بهره گیری از دستگاهی که حاوی غلطک ها و جوهر های رنگی است، به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام می‌شود. روش عمومی همانگونه که از نامش پیدا است، نتیجه ی نهایی عالی و مناسبی تحویل مشتری نخواهد داد. اما در روش اختصاصی سفارشات با دقت بالا و سرعت بیشتر، آماده ی تحویل می‌شوند. امروزه صاحبان کسب و کارها تنها به چاپ افست ساده بسنده نمی کنند، بلکه به کمک تولیدکنندگان از روش های تزیینی و زیباسازی برای افزایش جلوه ی بصری و ابهت اوراق اداری خویش بهره می‌گیرند.

طلاکوبی و نقره کوبی ست های سازمانی سبب ظاهر براق و درخشان اوراق می گردد. همچنین برجسته سازی برخی از اطلاعات موجود در طرح، رایج می باشد. گاهی اوقات طرح های سه بعدی و جزئیات متفاوت در ست های مذکور بکار برده می‌شوند. بنابراین ساختارشکنی و ایجاد طرح های جدید و بهره گیری از چاپ های متفاوت، نتایج متفاوتی به دنبال خواهد داشت.

381205