پرسون گزارش می دهد؛

دلیل نامعلوم تأخیر در ارائه کارت‌ خودرو

یکی از مدارک هویتی وسایل نقلیه کارت خودرو است، در گذشته کارت خودرو تنها برای یک خودرو صادر می شد و در نقل و انتقالات کارت خودرو از فروشنده به خریدار تحویل داده می شود، اما این روزها کارت خودرو به نام خریدار تغییر نام داده می شود.
تصویر دلیل نامعلوم تأخیر در ارائه کارت‌ خودرو

به گزارش سایت خبری پرسون، تغییر نام کارت خودرو در زمان تعویض پلاک صورت می گیرد و شهروندان در زمانی که به مراکز تعویض پلاک مراجعه می کنند با ارائه کارت خودرو باید منتظر کارت جدید خود باشند.

روند تعویض کارت مالکیت خودرو از سوی نیروی انتظامی صورت می گیرد که این روزها با وجود کاهش معاملات شاهد روند طولانی صدور کارت خودرو و ارسال آن به دست متقاضیان هستیم.

طبق اعلام مخاطبان پرسون این روزها روند صدور و ارسال کارت خودرو به دلایل نامعلومی به کندی صورت می گیرد و برخی از مخاطبان پرسون 3 ماه تاخیر در ارائه کارت را عنوان کرده اند.

زمان طولانی برای تحویل کارت خورو

یکی از شهروندان تهرانی در این باره به خبرنگار پرسون گفت: اقدام به خرید خودرو دست دوم کردم و مراحل تعویض پلاک و صدور کارت جدید خودرو را گذراندم و تنها کارت موقت خودرو را به من ارائه دادند، تا اینکه در یک حادثه کوچک رانندگی به خودروی دیگر برخورد داشتم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه افسر به محل حادثه آمد از من در خواست کرد که کارت خودرو را با خودرو دیگر جابه جا کنم که متاسفانه بنده کارت خودرو نداشتم و با مشکل مواجه شدم.

وی ادامه داد: سه ماه اقدام به خرید خودرو کرده ام و روند تعویض پلاک خودرو را گذرانده ام و همان روز درخواست تعویض کارت صورت گرفته است که متاسفانه تاکنون بعد از سه ماه به دستم نرسیده است.

یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: صدور کارت ماشین مدت زمان تقریبی ده روز نهایتا 30 روز کاری انجام می شد این روزها 90 روز از روند ارسال کارت می گذرد اما هنوز از تعویض و ارسال کارت خبری نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اینکه احتمال دارد کارت خودرو در اختیار اداره پست قرار گرفته باشد؟ پاسخ داد: با مراجعه به سامانه اداره پست و بررسی کد رهگیری که تعویض پلاک در اختیار ما قرار داده بودند، اعلام شد که اصلا مرسوله ای وجود ندارد؛ بنابراین هنوز کارت خودرویی صادر نشده که پست بخواهد ارسال کند.

380066