اکران " پارسای پرهیزکار" روی سازه‌های تبلیغاتی

سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نخستین سالگرد رحلت عالم فرزانه، حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، سازه های تبلیغاتی سطح شهر را با موضوع " پارسای پرهیزکار" به بیانات مقام معظم رهبری درباره ایشان همراه با تصاویر این فیلسوف بزرگ و مفسر قرآن اختصاص داده است.
تصویر اکران " پارسای پرهیزکار" روی سازه‌های تبلیغاتی

به گزارش سایت خبری پرسون، حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی (۱۳۱۳-۱۳۹۹ش) فقیه، فیلسوف، مفسر قرآن و از اندیشمندان و اساتید حوزه علمیه قم بود. ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت از سوابق ایشان است.

ایشان از مهم‌ترین نظریه‌پردازان و مدافعان نظریه ولایت مطلقه فقیه در ایران بودند و آثار متعددی درباره علوم اسلامی از جمله تفسیر، فلسفه، اخلاق و معارف اسلامی دارند. «آموزش فلسفه» و «آموزش عقاید» متن درسی مراکز حوزوی و دانشگاهی است و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. «معارف قرآن»، « اخلاق در قرآن»، «نظریه سیاسی اسلام» و «نظریه حقوقی اسلام» نیز از جمله آثاری ست که از ایشان به یادگار مانده است.

حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، در ۱۲ دی ۱۳۹۹ش، بر اثر بیماری در تهران رحلت کرده و روز ۱۵ دی پس از تشییع در قم، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

378221