بنزین جلیلی، 15 لیتر در ماه

چندی پیش گزارشی با عنوان: « بنزین جلیلی در راه است؟» منتشر شد که در آن گفته شده بود « دولت و مجلس بارها اعلام کرده‌اند که قرار نیست فعلا قیمت بنزین تغییری کند اما شواهد نشان می‌دهد گفته‌های مجلس و دولت خیلی هم مصداق عینی نخواهد داشت؛ تغییر سهمیه بندی بنزین و افزایش یارانه نشانه‌هایی است که قابل تامل است.
تصویر بنزین جلیلی، 15 لیتر در ماه

به گزارش سایت خبری پرسون، می‌گویند قرار است که شیوه سهمیه‌بندی بنزین تغییر کند و سهمیه بنزین به جای خودرو، به افراد تعلق بگیرد و این طرح که شباهت زیادی به طرح وان سعید جلیلی که سال 98 مطرح شده بود دارد حالا قرار است از کیش و قشم آغاز شود و همین امر نیز ظن افزایش قیمت حامل‌های انرژی را برای کارشناسان این حوزه پر رنگ‌تر می‌کند.»

جواد اوجی وزیر نفت روز گذشته در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات طرح یارانه بنزین پرداخت و با بیان اینکه دولت سیزدهم قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد، گفت: این دولت مصمم است به آن دسته از افرادی که صاحب خودرو نیستند و تاکنون از یارانه بنزین بی‌بهره مانده‌اند، یارانه بدهد. درحقیقت دولت قصد دارد که بنزین را به صورت عادلانه بین همه مردم توزیع کند و همه هموطنان از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: اقدامات کارشناسی این طرح در دست انجام است، قرار است در ابتدا این طرح در جزایر کیش و قشم به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا و پس از آن نیز در سراسر کشور اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست، تصریح کرد: تمام مردم چه کسانی که صاحب خودرو هستند و چه کسانی که خودرو ندارند، بر حسب کارت ملی و با شرط اینکه یک سال در ایران اقامت داشته باشند، در ابتدای این طرح، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین۱۵۰۰ تومانی به آنها تعلق می‌گیرد و دریافت کنندگان می‌توانند آن را استفاده کرده و یا به‌صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای دولت بار مالی ندارد، گفت: قرار است در این طرح همه مردم از یارانه بنزین استفاده کنند و جزو طرح‌هایی است که برای دولت هزینه دارد ولی در نهایت همه مردم بهره‌مند خواهند شد.

منبع: آفتاب یزد

377637